![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är på jakt efter en ny symaskin, men vet inte hur mycket pengar det är rimligt att lägga på den. Jag syr både saker (ex. penselfodral och gardiner) och kläder (festklänningar till vänner, historiska och moderna vardagskläder). I flera år har jag suktat efter en symaskin med brodyrfunktion, eftersom jag gärna skulle designa egna mönster till de festligare kläderna. De maskiner som man kan föra över egna mönster till via USB-minne, är de bra även till nyttosömmar,som exempelvis vid gardinsömnad? Och finns det någon med så bra kvalitet att den skulle hålla i många år? Jag ger mig förmodligen in i fem års intensiva studier till hösten och vill att maskinen ska vara i gott skick när jag är klar. Vilken symaskin skulle ni rekommendera mig och hur mycket pengar bör jag lägga? Borde jag kanske strunta i broderifunktionen, eftersom jag ändå inte jobbar som professionell sömmerska? Vad bör jag då i stället sikta in mig på? /Susanna, som vill vara väl förberedd när hon möter sluga, affärsmässiga symaskinsförsäljare. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.