![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
overlock-teknik och annat
Hej,
jag har en Pfaff Coverstyle som jag är mycket nöjd med, den syr väldigt tjusiga och stabila sömmar. Det finns dock en sak som jag har problem med och jag undrar ifall ni har några råd? När jag syr i tjocka tyger alt flera lager tyg så är det som om kniven sitter för långt ner och det översta tyglagret inte kommer under kniven utan viks istället åt vänster och in i sömmen. Hur irriterande som helst. Det är inte så att jag syr i supertjocka tyger. Problemet uppstår t ex när jag ska sy ihop ett byxben där jag först sytt på en mudd. Då krånglar den när man kommer till mudden. Samma sak om jag ska börja sy ihop från mudden. Det är ju inte som att jag syr världen konstigaste saker, bara en enkel tröja/byxa med mudd. när jag ändå har er på tråden: - hur gör ni för att fästa trådkedjorna? (jag burkar trä in dem i sömmen, men det borde finnas ett bättre sätt) - hur gör ni när ni syr ihop t ex ett rakt och ett böjt tygstycke med varandra (tänk t ex en barnhätta eller en ärm för den delen)? har ni några råd på hur jag löser detta? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:12.