![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är ny här på forumet. Jag har läst en massa inlägg och det känns som det finns många kunniga sömerskor här som kan hjälpa en stackars nybörjare ![]() Jag har i alla fall bestämt mig för att köpa min första egna symaskin. Jag har använt mammas innan, men den har bara raksöm och sick-sack, så nu är det dags att skaffa något eget. Problemet är bara att jag inte blir klok på alla symaskiner som finns och olika märken osv.. ![]() Men jag har varit och kollat i stadens två symaskinsaffärer och blivit rekommenderad några maskiner, och jag skulle vara så tacksam för råd och omdömen! I första affären tyckte försäljaren att jag skulle satsa på en Brother BM3600, 5 års garanti och 1 års inbytesrätt om jag skulle vilja byta upp mig. ca 3000 kr. Nästa affär, Husqvarna-affären, fick jag Interlude 445 visad för mig, och den verkade bra. 5 års garanti men kostar närmare 7000. samtidigt sa hon att hon hade en del Lily 535 begagnade från en skola för 4200 kr, 1 års garanti och 1 års inbytesrätt. Jag hoppas att det inte blev för invecklat.. Mina frågor är i alla fall: - Kan man lita på symaskiner som varit på skolor? De har ju blivit servade (?) i affären antar jag? - Någon som har erfarenhet av Brother BM3600, Husqvarna Interlude 445 eller Husqvarna Lily 535? Vilket pris verkar vettigast? Jag är mest intresserad av klädsömnad, maskinen ska alltså vara stadig och ha de nyttosömmar som krävs. Jag har insett att håller intresset i sig borde jag satsa på en overlock också men en sak i taget, först ska jag ha en symaskin. Vet inte om jag fick med alla mina frågor nu men all information är välkommen ![]() Tack! Mvh /Helena |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.