![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur stickar man hälen???? AKUT
Jag har för allra första gången börjat sticka en barnraggsocka, st 1 år. Men nu har jag fastnat på hälen. Mönstret är www.jarbo,se nr 90324.
Jag har stickat 3 cm på hälen men sen ska man börja varvet med 9 r maskor och sen hoptagningen. Om jag fattar riktigt blir hoptagningen mitt i hälen.Det ska stickas och lyftas till alla sidm är stickade. Vilka sidm????För efteråt står det att jag ska plocka upp maskor på var sida om hälmaskorna och det har jag ju något vagt minne sen skolslöjden för dryga 40 år sedan att man plockade upp. Och de där 9 m jag ska sticka, är det med början på sticka 1 (hälen är på sticka 4 och 1)??? Finns det någon sida för strumpnybörjare? Jag sökte i forumet men "sticka häl" gick inte att söka på, häl var för kort ord. Ocn nu när jag var på så god början!!!!!!!! och vill fortsätta. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.