Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal Igår, 12:03   #1
malinlowgren@yahoo.se malinlowgren@yahoo.se är inte uppkopplad

Problem med gammal symaskin - köpa ny?

Hej! Jag är ny här. Kan inte jättemycket om symaskiner men blev rekommenderad att som så många andra att köpa en begagnad symaskin av känt märke. Köpte då efter mycket efterforskning en Pfaff hobbymatic 947 ”made in West Germany” i reparationsbutik. Maskinen funkade fantastiskt för det lilla jag sydde. Plötsligt fastnar allt o jag blev till slut tvungen att lämna in i butiken igen. Reparatören säger att man måste använda maskinen minst varannan månad och bara köra den annars fastnar den. Gick på 700 att han fixade den. Nu krånglar den igen. Orkar inte mer. En vän säger köp Husqvarna 2000, den funkar perfekt. Har läst om alla saker man kan råka ut för med den. Funderar på att köpa ny tex Singer tradition, heavy duty, Husqvarna Viking el liknande i 3000 kr klassen. Kära sysidan vad rekommenderar ni mig? Är helt oteknisk så måste vara lätt att förstå. Jag syr inte varje månad snarare 3 ggr om året. Så tacksam för all hjälp jag kan få /Malin

Senast redigerad av malinlowgren@yahoo.se den Igår klockan 12:15. Anledning: Förtydliga texten
malinlowgren@yahoo.se är inte uppkopplad   Svara med citat

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.