Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-01-09, 16:43   #13
CaNinEn CaNinEn är inte uppkopplad

Tack alla vad ni är goa som kommer med tips o idéer! =)

Har kollat virkning o den ser ok ut. Har kör gul-röd-grön-blå test med i samma tyg som gardinerna som stulade. Det blir lik förbenat nåt hoppstygn här och där på grön (övergriparen) men åtminstonde så har vänster nåltråd slutat att gå av, så det kanske satt nåt ludd nån stans ändå som jag lyckats få dän.

Sydde om en hel del kläder till lillen o gjrode massa justeringar (muddar här o där o bytt ärmar på nån tröja) o det funkade super...inga som helst problem, men så var ju allt det trikå. Har sytt en dinosauriemässa i fleece idag med 4dubbelt tyg, nada problem.

Ja det blir nog till att åka in med maskinen och lite tygprover, så får de se om de kan hitta nåt i affären annars får de skicka in den igen. Eller rättare sagt då kommer jag att propsa på att få den utbytt helt direkt istället. Det var ju av ren snällhet och mitt tiggeri som jag fick låna hem deras enda skyltexemplar sist, så det vet ju ingen om jag får låna en gång till medan de skickar min till Husqvarna i en månad! Förresten så är det ju rätt enkelt...bara att de får provsy i mitt tyg på sitt skyltex. Blir det inga hoppisar på den så...hehe. =)

Gumpan, nej jag är inte uppifrån. Boråsare som hittade en bonde i Hjo o det var ju lättare att flytta på en "kossa" än alla de som bonde redan hade så är skaraborgare numera. Det hindrar ju inte mig från att adoptera lite ord uppifrån. Fö så har jag nog aldrig smakat på palt, men jag gillar blodpudding...räknas det?

Ja vi får se hur det går med "Ove" (Lock), lite mycket annat just nu med så får väl tåla mig några dagar även om jag nog ringer butiken imorgon. Ska prova att sy i ett annat gardintyg jag köpt till sonen som är samma kvalitet på med. Tack alla för hjälpen! Kram // Nina
CaNinEn är inte uppkopplad   Svara med citat

Taggar
hoppstygn felstygn

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.