![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har förstått att många blir frälsta när de skaffar sin första overlockmaskin. Jag har sytt en del kläder till mina barn och instämmer i att sömmarna inte blir riktigt så bra som man skulle önskat när jag syr på vanlig maskin, även fast jag har "falsk" overlock på den. Så jag förstår att overlocken är av stor betydelse här. Men vad använder man overlocken till mer? Går det att fålla på overlock eller skär den alltid av tyget utanför sömmen? Det är ju bra att få stretch i fållar också, till ärmslut t.ex. eller i halsringningen. Nog för att det skulle vara värt mycket att få bra stretchsömmar men är detta så att säga allt man vinner på att skaffa overlock? Det kan det ju knappast vara, det inser jag, men jag vet inte vad man använder den till mer!
Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.