![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#7 | |
|
|
Citat:
![]() Jag tror att min förvirring uppstod när jag tittade på en bild i en bok jag har "Sy - den kompletta sömnadshandboken" vill jag minnas att den heter. Där har de just sytt ihop linningen (som är i ett stycke) på längden först, så att den blir som en kanal. Jag funderade just på hur jag skulle sy skarven sedan.. Ditt sätt, att först sy ihop den till en rundel känns mycket mer naturligt. Jag tror dock att även Meedom i sin bok (ur vilken byxmönstret kommer) vill att jag ska sy ihop linningen långsida mot långsida först. Någon som har boken hon skrivit för barnkläder 4-7 år får gärna bekräfta detta.. Nåväl, jag struntar beskrivningen jag har i mina böcker och går på din beskrivning Cecilia då den känns logisk och enklast att följa. Det stod ingenstans heller när jag ska stoppa in resåren, men jag tycker det brukar vara enklast att trä in den med en säkerhetsnål och därefter sy ihop den till en rundel (för att stämma av att måttet blivit rätt) och därefter sy igen linningen/kanalen. |
|
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.

Trådad visning