![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#46 |
admin
|
Ja vad tycker ni andra? Det är "default" att visa det där, men lätt att ta bort.
Man har det ofta i forum för att snabbt få en bild om den man diskuterar med är ny på forumet eller varit med en längre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
att man inte skriver många inlägg kan också betyda att man läser mer än man skriver och behöver inte vara ett mått på hur färsk man är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
Jag saknar att inte kunna få upp enbart de trådar där det tillkommit nya inlägg sen man vart inloggad förra gången. Nu verkar alla inlägg komma upp när man väljer nya inlägg... Finns det något sätt som jag inte har hittat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
jag ser ochså väldigt gärna att färgerna bytas ut mot några som harmonierar med varann, ska vi starta en egen tråd om just färgval?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
På min dator är det ljus babyrosa eller hudfärgat i forumet..Tycker inte det är snyggt...Grått är nog finare, iallafall så skär det sig inte ...
Måste också hålla med om att det är helt onödig information att hela tiden få veta hur många inlägg någon gjort...tycker inte att det säger så mycket om huruvida man är novis eller inte inom "sykonsten"... Och varför ska det talas om huruvida man är ny på sidan eller ej? Tycker att alla blir mer likvärdiga om inte vissa framstår som "gamla rävar" och andra som "nybörjare" vid varje inlägg. Det finns ju som sagt i ens egen profil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
Jag skulle önska mig en större kontrast mellan "signaturrutan" och själva meddelandet i övrigt tycker jag det nya forumet känns väldigt bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
Först vill jag säga att ni är suveräna som hela tiden förnyar, utökar och förenklar på sysidan, tack för det. Jag tycker det verkar vara bättre och enklare nu i forumet, jag har inte hunnit testa allt ännu och en del känns lite ovant, men det är nog som sagt bara ovana.
Det här med färger, jag minns Bengt Grives färgrapportering från konståkningstävlingar på TV:n, hans namn på färgerna var underbara. Jag har också varit med några gånger när man ska införskaffa nya träningsoveraller till förening, lag eller grupp och jag lovar det har nästan kommit lika många förslag som det funnits medlemmar. Det enda jag tycker är viktigt när det gäller datorer är att det är lugna färger och att texter syns tydligt och det tycker jag ni har sett till med det uppdaterade forumet. Att det finns uppgifter om mig här stör mig inte, jag har inget att dölja, vill någon veta mer om mig så får ni gärna höra av er. Nu ska jag kika runt lite här och där på sysidan i väntan på att det ska bli myskväll. Kramiz och en skön helg till er alla ny som gammal medlem, ung som gammal coh flitig skrivare eller bara gluttare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
Jag har en gammal Mozilla som webläsare och kan både logga in och läsa utan problem. Färgen är urtvättade rosa mormorsunderkläder. Inte så piggt.
![]() Däremot har jag mycket emot hur datumen är placerade. På min skärm hamnar datumet för ett inlägg liksom mellan två inlägg. Inte rakt under, men ute i kanten. Om jag skulle dra ett rakt streck mellan rubrikerna så sitter datumet mitt på den linjen. Det är svårläst. ![]() För mig känns det mycket arbetsammare att läsa nu. Har lite svårt att sätta fingret på vad det är, men jag har ofta haft problem med andra forum tidigare men tyckte att sysidan har fungerat bra. Det kan vara att jag saknar linjerna mellan olika inlägg. För min, inte så helt visuella hjärna, hjälpte de till att skapa en struktur tror jag. Men, men jag är väl inte den som ska bestämma och hur i alla tider skulle något se ut som alla är helt nöjda med. Jag ska försöka ta mig samman och fortsätta använda sysidan eftersom innehållet är bra! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
Citat:
![]() Det går jättebra att läsa när det är några rader bara. Men långa inlägg rör ihop det lite. Och jag gillar den rosa och den oranga färgen, var för sig. ![]() Men funktionerna är bättre i det nya forumet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
Hörrni.ni andra med Firefox 3... blir era forum subriker svarta när det kommit nya inlägg i forumet? Det blir inte mina! Ikonen framför ändras, och väl inne i forumet är ämnena antingn svarta eller grå. Men inte forumrubrikerna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Sotis, inte heller mina rubriker blir svarta när det är olästa trådar. Kör med Firefox 3 jag med
Visst finns det svarta och gråa rubriker men för att få en rubrik att bli grå måste jag gå in och läsa alla trådarna i den tråden. Så även om jag markerar alla diskussioner som lästa så förblir rubriken svart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
Här en bild för att visa hur det ser ut:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
Och så här ser det ut för mig. Man ser att ikonerna är olika, och de senaste inlägg som är olästa är svarta, men det lästa är grått.
Däremot är alla forum grå. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
forumet |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.