![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
förutom kött o korv
Vad grillar ni för grönsaker och vilka kryddor använder ni ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Majs majs majs säger min son.
Ska vi grrilla så ska majs finnas med tycker han. Å jag håller med. Kryddar den inte alls utan tar på smör o salt eller vitlökssalt/Pulver när dom äts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Paprika kan bli rysligt gott att grilla också.
Antingen uppskuret i stora bitar, eller urholkad, fylld (svamp, sojafärs, couscous... man kan fylla med nästan vad som helst) och inrullad i folie som läggs direkt i glöden. Vanlig gul lök kan också bli rysligt god grillad. Och majs, som nämndes är ju också gott och dessutom väldigt enkelt att lyckas med. Personlig favoritkrydda är örtsalt, det funkar till dom flesta grönsaker. Curry kan också vara trevligt. Tänk bara på innehållet i kryddblandningarna ifall det finns vegetarianer eller alergiker i skaran, för inte helt sällan är dom dåliga på att redovisa innehållet ordentligt. Vanligt salt kommer man ju också långt med och paprikapulver, och chilipeppar... Fins mycket gott såhär när man tänker efter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På ett grillspett så tar jag gärna lök, tomat, champinjoner och paprika. Kryddningen är ev grillolja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett litet tips, när man grillar majskolvar så kan man pensla med grillolja, Jättegott./ Ingrid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Squash skuren i skivor och penslad med grillolja och lite salt, likadant med majs. Kokt kronärtskocka skuren i halv och kryddad med salt och ev. lite grillolja, likadant med fänkål. Sparris, färsk förstås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tar lite blandade grönsaker såsom tomat, paprika, squash och champinjoner vilka jag låter ligga i barbeque marinad över natten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Champinjoner, aubergine, zucchini,sparris, potatisklyftor och tomater är mina favoriter att grilla.
Jag brukar pensla dem med olivolja blandat med vitlök och chili. Sedan salta dem när jag äter. Det är rysligt gott med grillad halloumi till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Vi brukar grilla majs (som alla andra, typ
![]() Gott! ![]() Min gubbe brukar ibland också göra små foliepaket som han fyller med sånadär frysta grönsaker ur påsar (paprika, majs, ärter etc) och så kryddar han med grillkrydda och sätter i en stor smörklick. Och så tomat förståss... brukar pensla dom med olivolja och krydda med salt, peppar, vitlökspulver och basilika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack brudar !
Tack tjejer !
Mmmmmmvaagottiga recept jag fått ! Nu är grillsäsongen räddad ! peter |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Något jag tycker är gott, förutom grillad lax, är grillad halomi (en sorts getost, kommer från cypern) och grillad tofu, men tofun måste marinereas för att smaka gott. På grönssaksfronten gillar jag morötter och andra rotfrukter
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.