Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-06, 10:01   #1
Luna Luna är inte uppkopplad

Hjälp med Tunika/Poncho

Ska på bröllop och har i panik köpt ett tyg för att sy den tunika/poncho jag inte hittar i affärerna.

Idéen verkade så bra och simpel, men nu har det så klart uppstått en del frågor. Måste tillägga att jag är pinsamt nog nybörjare...

Jag har köpt ett tunt tyg som lätt repar sig, hur ska jag förhindra det på enklaste och bästa sätt utan att göra tyget för tungt, det ska vara lätt och fladdrigt. Vill ju då helst inte vika in och fålla så att det blir en bred/tjock fåll runt hela.

Och hur gör jag i halsen? Funderar på att göra en båtringning för det kanske blir enklast. Men helst vill jag ha en V-ringad hals.

Helst vill jag göra det för hand, symaskinen vi har är antik och den jag eventuellt kan låna finns inte i kommunen. Men jag börjar inse att det inte kommer funka att göra detta för hand.

Bröllopet är om en månad...
Har jag tagit mig vatten över huvudet?

Tunikan/Ponchon ska ungefär se ut så här:
http://www.neckermann.de/bilder/125/...1375_exg54.jpg
http://www.petra-wachsmann.de/ebay/mai/zero.jpg

Enbart en poncho är plan B, ifall jag inte kan få ihop en tunika-liknande kreation.
Jag hittar inga bilder på exakt det jag är ute efter. Linda Bengtzing hade en sån i programmet Så ska det låta. Den var vit med något turkost på om jag inte minns fel.

Vill ni veta mera exakt vad jag är ute efter kan jag försöka mig på en skiss och lägga upp.

Är tacksam för ALL hjälp jag kan få!
//Susanne
Luna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.