![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har en Elna lock L4 och är glad amatör på området! Men nu är jag mindre glad för helt plötsligt en dag då jag satte mig för att sy gick tråden av eller drogs ur från höger nål, då försökte jag trä tillbaka, hände bara samma sak igen.. jaja d gick ju bra utan den tänkte jag..blir som en 3 trådig overlock istället för 4...
men sen efter nån dag så började undertrådarna åxå kufa sig! (bilden) har testat att rengöra, kolla trädningen och provat olika trådspänningar å inget hjälper... tilläggas ska att jag inte rörde nånting av d nyss nämda innan detta kaos inträffade! Har just börjat vänja mig vid att ha denna underbara maskin! Klarar mig inte utan nu.. har en massa projekt på G... får jag inte utföra ideérna sprängs nog mitt huvud! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Känner inte alls igen modellnamnet?
Jag syr med elnamaskiner. har ibland också haft knasiga problem, som dock berott på mig själv
![]() Jag känner dock inte alls igen ditt modellnamn? Har du med hela namnet??? T.ex. så heter mina elna 2110 = vanlig symaskin, elna 745 = min 5 trådiga overlock. Men din kanske är en gammal modell?? Har du bruksanvisning? Brukar ju finnas en felsök sida där? Ska titta i mina för att se vad de säger även om jag nog har helt andra modeller.. Har du kollat att du tryckt upp nålarna max i nålhållaren? Det kan också orsaka knas- jag slarvade med det en gång och kunde inte begripa varför det inte blev söm som jag ville, tills jag skruvade ur nålarna och tryckte upp dem igen och insåg att den ena inte suttit ordenligt upptryckt...ja ja... hmm...Vet inte om du blev klokare! Jag skulle nog kontakta en återförsäljare i alla fall för att se om de kan hjälpa dig. Min handlare svarar alltid glatt på ev. undringar etc och har näst intill alltid någon lösning på problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack så mycket! ska kolla det! har fått koll på trådarna.. dom satt inte riktigt längst in runt"rattarna" men tråden hoppar fortfarande bara ur högernålen... Har en gammal modell köpt på blocket.. instruktionsboken är inte mycket att hurra för..
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12.