![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Satinsnöre
Vet någon hur man ska göra för att få satin snörena att inte fransa upp sig? sick-sack blir ju inte så fint, och overlock är inte heller fint... sy för han är väll lite svår och hjäler väll inte så bra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tändare
![]() bränn lite försiktigt ute på kanten så smälter fibrerna o det fransar inte upp sig o så blir det snyggt med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket! Det blev jätte fint!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ett annat tips är att använda sk fraycheck.Det är en flytande "limvätska" som man kan droppa på ändarna. Det är perfekt.Jag använder den alltid till sidenband. Jag använder det även när jag ska trä i nålar. En droppe på trådänden, så delar sig inte tråden och det är lättare att trä den. Fraycheck är även bra till små sömnads projekt, där man kanske inte kan ha zig zag och där tyget fransar sig. Bibbi har fraycheck i sitt sortiment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.