![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Julklappshjälp!?
Hej Hopp!
för fösta året någonsin är jag sent ute med att handla julklappar ![]() dessutom vet jag inte VAD jag ska köpa till de som är kvar (de närmaste)... tips mottages gärna!!! ![]() de som det gäller är: Mamma, 47 gillar det mesta, älskar 50+60tals design, fina dukar/tyger/gradiner m.m. Pappa, 53. gillar det mesta (speciellt roliga grejor från cleas olsson odyl.). Läser under nästa hela sin vakna lediga tid, mest deckare och eller historiskaböcker/biografier. Lillasyster, 13. gillar datorspel, tvspel, och musik (sk. alternativrock). Vill ge lite roliga presenter, inte bara det de önskat sig (=handdukar, böcker, cd skivor) om ni/du skulle kunna komma på minsta lilla är ni/du en ängel! (troligtvis är ni det redan... men ni kanske blir en ängel gånger två då ![]() kramkram //Stina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min mamma ska få en liten "bonuspresent" i år. Hemgjord chokladtryffel med Baileys.
Det är snabbgjort. Och gott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Snälla du kan väl dela med dig av receptet.
Här har vi 6 stora glasburkar som fylls med hemkokt godis varje . Kul med nya sorter. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kolla på Åhléns, dom säljer pocketböcker billigt, dessutom köp-4-betala-för-3. Din mamma kan du kanske ge en packe tyg + ett "presentkort" där du syr upp vad hon vill ha i det tyget. Lillasyster då...handarbetar hon så ge henne presentkort från någon garnaffär, gillar hon att göra smycken så har Vartofta bra smyckes-kit. Annars så går nog ett presentkort hos någon skiv-butik hem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har till sådanahär lite svåra personer köpt broderade handdukar med deras namn, (tack för hjälpen du vet vem du är)
Till din lillasyster är mitt tips att du trycker en tröja med favoritgruppens namn. Alternativt köper en färdig. på http://www.coolstuff.se/ så hittar du garanterat något till din pappa. Men det kanske är i senaste laget att beställa något då det kanske inte hinner fram innan jul?! Annars så brukar även teknikmagasinet ha kul saker. Till exempel en powerball. Till din mamma kan jag tyvärr inte komma på något sådär på rak arm men det finns säkert många bra tips från andra här på sysidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kom på att du till din mamma kan sy en liten väska modell liten papperspåse i filt och sy fast någon fin applikation kanske du hittar något tyg med femtitoalstryck alternativt skriva ut en bild på transferpapper och stryka fast på bommulstyg och sy fast. Lägg i något gott i påsen, favoritchoklad, kaffe, the, någon god marmelad eller annat gotter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Chokladtryffel med Baileys
Koka upp 1 ½ dl vispgrädde. Bryt 225 g mörk choklad i småbitar i en stor skål. Häll den kokande grädden över. Klicka ner 25 g smör. Vänta ett par minuter innan du blandar försiktigt till en slät kräm. Låt stå kallt ca 30 min, rör om igen. Låt stå kallt ytterligare ca 20 minuter eller tills det har blivit en fast, men inte hård, massa. Häll på ½-1 dl Baileys och blanda försiktigt. Gör små kulor av massan, rulla i en blandning av kanel och kakao. Variant: krossa en påse polkagrisar och häll i istället för Baileys. Rulla i florsocker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ahh.. nu vet jag vad jag ska göra med min Baileys
![]() Tack för fint recept ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja, Baileys mint blir nog jättebra. Har dock inte tagit mig råd att köpa en sån flaska.... Nöjer mig med att dräggla lite lätt varje gång de visar reklamen på tv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tusen tack Jennifer!!
/Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Såhär ser de ut. Mint och Baileys.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
tack så hemskt mycket för alla svar! jättebra med lite tips mitt i min inspirationstorka!!!
![]() vad det gäller tryffel kan jag gärna dela av mig med det enklaste grundreceptet någonsin: 1,5 dl vispgrädde 1 tsk honung (funkar utan) 200g mörk/ljus/vit choklad + smaksättning (ex. 2 tsk kanel+ 2tsk kardemumma, 1 msk chiliflakes, apelsin/lime/citronskal, sprit/koncentrerad saft av någon sort du gillar m.m. m.m.) Koka upp grädden, honungen + smaksättningen, häll över den finhackade chokladen. Blanda väl låt stelna lite och rulla till kulor. Doppa i choklad eller rulla i kakao. Annan smaksättning kan vara att göra utan kryddor i grädden och sen när man blandat grädden och chokladen ha i frysta söndersmulade hallon eller hackade nötter eller russin elelr nåt annat gott. mumsigt värre! ... har hela kylen fullt av sånnt här och kolor :P men återigen tack för tipsen! ha en underbar jul!! Kram /Stina ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33.