Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-03, 03:27   #1
jolianna jolianna är inte uppkopplad

Lady Valet provdocka - Har någon testat?

Hej,

Jag är litet sugen på att köpa en engelsk provdocka, Lady Valet, se https://www.fluidmediagroup.co.uk/dr...x.php?cPath=21

Är det någon som testat den?

Hälsningar Jolianna
jolianna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 13:26   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Vi hade en sån på gamla jobbet den som heter Lady Valet (Accessorised) och den funkade bra...Diana dockan vet jag ju inte är speciellt bra då den lätt välter.
Hoppas det var till nån hjälp
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 13:40   #3
Pssst Pssst är inte uppkopplad

Om du betsäller därifrån kan du väl berätta hur det gick, jag är intresserad av en av deras dockor.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 15:59   #4
mika_ mika_ är inte uppkopplad

Hur slutade det? Beställde du någon docka? I så fall vad fick du betala i frakt till sverige?

/Mika
mika_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-03, 18:27   #5

Lady Valet - nu har jag äntligen fått den!

Nu har jag äntligen fått hem min docka. Jag försökte beställa den från alla möjliga sajter men hade ingen större lycka med att få leverans hem till Sverige.

Jag köpte den till sist från www.singermachines.co.uk. De hade slut på lagret, varför leveransen blev försenad. Annars går det nog att få hem den på en vecka. De tog 129 pund för dockan plus 37 pund för leveransen, dvs totalt 166 pund.

Dockan är verkligen jättefin! Jag köpte den naturvita varianten. Den ser litet gammaldags ut, och det går ganska bra att nåla i den. Jag tror den är litet stor i storlekarna, dvs om jag ställer in den på 100 cm så blir den egentligen större i omkrets när jag mäter med måttbandet, vilket kan vara bra att veta om man liksom jag väljer mellan två storlekar.

Hälsningar Johanna
Gammal 2008-02-04, 12:00   #6

Hej Johanna, du kan väl berätta hur det gick med provdockan, har du varit nöjd? är den stadig? För och nackdelar...
Gammal 2008-02-08, 22:33   #7

Hej igen!

Jag är jättenöjd med provdockan. Jag tycker den står stadigt, antagligen tack vare den tunga träfoten.

Jag tror kanske att måtten inte stämmer exakt - om jag ställer in den minsta storleken på byst, midja och stuss och mäter med måttbandet så tror jag den är ett par cm större i omkrets än vad den skall vara. Så om du liksom jag tvekar mellan två storlekar, ta den mindre! Den är perfekt för mig nu, men om jag går ned några kg i vikt kommer den inte längre passa lika bra. (Å andra sidan är det ju lätt att få in litet rörelsevidd i plaggen på det viset...)

Det bästa är nästan att den är snygg nog att få stå framme i vardagsrummet även när jag inte är mitt uppe i något sömnadsprojekt!
Gammal 2008-02-09, 09:50   #8
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Om jag får lägga mej i och göra en gissning så tror jag dockan har inbyggd rörelsevidd. Detta för att det skall vara lättare att nåla på delarna på dockan när man fritt skapar, tex vid draperingar. Har du en docka som är exakt efter dina mått och du syr ett plagg som sitter perfekt på dockan (som inte rör sig alls) så kommer plagget bli aningen trångt när du använder plagget för att vi människor både rör oss sitter ner osv och behöver lite extra vidd. I alla fall i stumma tyger. Bara en tanke jag fick.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 13:56   #9

Åh Tack! Jag ska nog beställa en snart!
Gammal 2008-02-13, 08:20   #10
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad

Jag funderar också på att beställa en...
Har kollat lite på beg. men känner att det nog är bättre att lägga till lite och få en rejäl provdocka som dessutom är snygg att se på
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.