![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
smart uppfinningar
Jag skulle behöva er hjälp... Igen!
Jag läser en kurs som heter teknik och design och nu ska vi ta fram en produkt som vi tycker behövs. Därför undrar jag nu om ni har några ideér, är det något ni saknar i er syhörna? Något som kan förbättras? Det kan vara precis vad som helst! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En hållare till hemsymaskinen som gör att man kan sy med stora trådkoner istället för med vanliga små trådrullar vore bra.
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det har du faktiskt väldigt rätt i! Det är himla svårt att sy med sådana...
Någon med mer förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Någon sorts behållare el väska man kan förvara bågarna ,olika storlekarna när man vill ta med sig dom på syträffar och dyl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Trådhållare för stora koner
Jag har för flera år sedan köpt en sådan hållare
för stora koner. Den är tillverkad av interner på Arnö anstalten i Nyköping på deras metallverksad. Den är jättebra den borde finnas till försäljning mer offisiellt. mvh Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hej! en tygbits samlare i genomskinlig plast med lock mot damm med gemliknande hållare för att fästa tyget på en genomsynlig plast platta som sitter i en låda med "bläddrinsbart ställ" så man har uppsikt över varje "tyg hög" under när man bläddrar.
de skulle jag vilja ha i flera storlekar beroende på tyg bitarnas storlekar..bra för den som quiltar och gör lapptäcken m.m. jag fick ideen när jag såg mitt diskett ställ med bläddrings funktion. anne |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det låter ju nästan som om du redan löst problemet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
nej jag har bara en idee inte nån teknisk lösning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Du kan väl konstruera en sprättare med pinsett i andra änden, det skulle jag ha nytta av så ofta som jag sprättar broderier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
sprättare med pincett vore faktiskt bra... konstigt att det inte finns redan!
/Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
En heve/senkbar innretning for sakser kniver og lignende som kan henge over symaskinen. Ute av rekkevidde for barna i oppheist tilstand og alltid på plass når jeg trenger det under søm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
En sprättkniv med skönt handtag att hålla i.
Jag byter en del dragkedjor och sitter långa stunder och sprättar. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
En hållare till hemsymaskinen som gör att man kan sy med stora trådkoner istället för med vanliga små trådrullar vore bra.
Husqvarna har det for salg til sine symaskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
DJ kan sy mad stora ikoner tex overlock. dra den pinnsn som siffer närmast sy armen rakt ut lagg stor bricka och vänd rullen så smalast kommer neråt, drä tråden som vanligt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Denna kanske finns redan, men jag har aldrig sett en sådan.
När jag overlockar samlas det massor med damm i maskinen. Jag försöker dammsuga bort det och försöker få bort mycket av dammet i hörnen mha. en ren pensel, men det vore jättebra ändå med ett väldigt slankt munstycke till dammsugaren. Den kunde möjligen vara lite böjd så att man kommer åt i diverse hörn i maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.