![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
ojojoj
Vi ska köpa bil men oj vad det är svårt att hitta en man "vill ha".
Det blir ingen _ny_ för det har vi inte råd med. Men gissa om jag är ivrig att hitta någon. Just nu har vi en golf-78! ler kram Pa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Förstår precis vad du menar...vad är det för typ av bil ni söker??
Kombi/Sedan?? Bensin/Diesel?? märken?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lycka till med bilköpet. Hoppas att Ni hittar en bil som Ni kommer att trivas med.
Den Ni har är faktiskt 1 år äldre än min Gamla Pärla, en Saab 900 -79. Som jag inte har planer på att pensionera eller byta bort ![]() (den har aldrig varit med om en ombesiktning) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
det är just det vi inte vet!
Vi hade nog inte väntat oss att få lånet. Men nu sitter det pengar på mitt konto. Men det lutar mera åt en sedan eller halvkombi. Jag gillar: * Opel astra * Skoda fabia kmobi * Citroën c3 * Skoda Octavia Och de måste vara färg glada, fanns det rosa så skulle jag köpa den direkt!!! Sambon gillar: * Mitsubishi Carisma SILVER färgad!!! hur tråkigt är inte det! Han såg en på blocket som hade "värsta" ljudet. Men något sådan är jag inte intresseraad utav. OJOJO vad det är svårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
haha Jag o sambon har ju vår audi till salu ...jag vill inte alls sälja den då det är min favoritbil den är så perfekt på alla vis men gubben tycker vi ska ha 2 små bilar att köra med istället.
Det där med att det är väsrta ljudet i kan jag tyvärr hålla med din gubbe men valet av bil var nog inte lika kul...ni kan ju köpa en silverfärgad bil o sätta på rosa glitter dekaler ![]() Glömde skriva att jag skulle inte rekomendera opel då de rostar så fort de kommer ut i frisk luften..då är skodan och cittran bättre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
men duuuu.... vad du vart smart!! haha
får man sätta på sådär? Vad finns det för bestämmelser igentligen vad man får göra med ens bil?? Jag hade velat att mina barn hade målat på min gamla! ler kram Pa |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Så ge barnen varsin pensel o låt de fixa en ny lack på den gamla pärlan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
hm jag kan inte se hur bilen blev! vitt till blå?? är det en massa olika fäger eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
men seat då kan det vara något??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
ja den var vit men nu är den blå metallic man ser inget vitt nån stans.
![]() Seat är ju bra de med, men jag gillar ju mest de tyska märkena man får så mycket mer bil för pengarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Kul med "ny" bil! Jag skulle vilja ha en Toyota Prius som går på EL!! Hade varit perfekt för alla småresor!
Till saken: Vi hade en Opel Astra men som du såg rostar den direkt! T o m tanken rostade! Så vi köpte en Toyota som var två år ÄLDRE! Den var perfekt! Gick snålt, inga problem med besiktningen, lätt att fixa med själv, går hur långt som helst och är lätta att sälja igen! "Tyvärr" behövde vi en plats till i bilen MEN det fanns en större Toyota! Som du ser är jag helsåld på detta märket och enligt många tester är det mycket bra. Lycka till! (Sprayburkar med färg kan man ha mycket kul med! Inga problem!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag måste bara få göra ett inlägg angående Opel och rost - när tidningen Vi bilägare testar rostskydd på Opel tex Vectra så får den 5 av 5 möjliga. Att de rostade förr är ett faktum men de senaste 7-10 åren har inte det varit ett problem. Det gör inte ert val enklare men nyare fakta är bättre än gamla...
Man får mycket hjälp från www.vibilagare.se Senast redigerad av Ankungen den 2007-10-10 klockan 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
tack för alla svar.
Jag är jätte tacksam för tips på bil. Kram pa |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Glöm inte att konsumentverket har en jättebra sida om bilar och bilköp: http://www.bilar.konsumentverket.se/
Särskilt bra tycker jag om deras Bilkalkylen, ett program som låter en räkna ut månadskostnad för en bilmodell baserat på statistik. Man fyller i tillverkningsår, inköpspris, ev lånevillkor hur mycket man kör, vad literpriset på bränsle ligger på just nu etc och sen får man veta månadskostnaden på allt från soppa till service och reparationer. Det är skrämmande (iaf börjar jag tänka romantiska tankar om cykling) men nyttigt, och ett väldigt bra sätt att jämföra märken och modeller... i slutändan ska ju bilen vara skön och rolig att köra, rymma barn och packning osv, men det kan ju vara bra att veta vilka man vill provköra och vilka man ska undvika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Håller på och letar bil vi med. Min mans bil börjar ge upp och läcker olja som ett såll. Både kul och enerverande att hitta ny bil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.