Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-09, 13:26   #1
ladie1 ladie1 är inte uppkopplad

Unhappy Vill gärna ha en ren brodyrmaskin

Hej allihopa.Jag skulle vilja ha en ren brodyr
maskin
men den stora frågan är vilken ska man välja???
såg en för 38 000 men dom pengarna har jag inte.
är janome bra?
sedan skulle jag vilja att man kan ladda bilder från datorn som den stygnsätter inte som jag har nu på min gamla pfaff bara ett kort som man sätter i som kostar 1000kr st med 18bilder på.
Är hemskt tacksam för råd o tips
ladie1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 13:37   #2
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad

hej

det finns en annons ute på sysidan om en D1 fast det är ingen ren broderimaskin det syr även vanligt men men prata du med henne och kolla vad hon vill ha det står ju att man skall ge henne ett bud hihi Janome har jag tyvärr ingen erfarenhet av men dom som har dom är nöjda vet jag. Program det finns Digitazing som husqvarna gör men det har jag heller ingen erfarenhet av men det finns en massa duktiga tjejer här som säkert svarar på det kramis
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 14:56   #3
Alice Alice är inte uppkopplad

Det du sett för 38000:- är nog en s.k kombimaskin som du både kan sy vanlig med och brodera. En maskin som bara broderar kan du ju få för ca.12000:- (Janome 350). Vad gäller stygnsättning så finns ju såna program till alla maskinmärken men det är ju inte så enkelt som att bara ladda ner en bild och så fixar programmet resten. Bakom ett bra motiv ligger mycket jobb, du måste lära dig stygnsättning så du kan använda programmet. Man behöver inte köpa dom dyra programvarorna heller man kan köpa Embird som är ett jättebra program för stygnsättning och annat. Vad gäller den maskin du har nu så behöver du ju inte köpa korten som kostar 1000:-, du kan ju köpa hem färdiga motiv från nätet för en bråkdel av den kostnaden. Titta på t.ex www.emblibrary.com där har du hur mycket fint som helst och du kan köpa set eller enstaka motiv för jättebra pris. Såna sidor finns det mängder av.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 15:31   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Det finns begagnade D1r så billigt som 17500 nyservade från handlare nu. Då kan man ju låta den stå som ren broderimaskin (fast det är ju synd på en så bra symaskin...).
Om det var Janomes 4-nålars som kostade 38000 låter det mycket prisvärt!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 15:50   #5

Jag kan inte ladda från nätet

tack för era råd o tips, det var en fin sida som en av er visade. men jag kan inte ladda ner till min symaskin från nätet pfaff 7576 eller nåt sånt heter den, den kan sy bra och brodera men bara med kortet i . så man får köpa hos pfaff nya kort och dom ligger på en tusing. något annat alternativ vet jag inget om finns det?
Janome 350 kanske kan vara ett alternativ tror ni att man kan hitta beg sådan?
Gammal 2007-09-09, 16:15   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

En Janome 300E får du säkert tag på beg, det är mera tveksamt med en beg 350E de kom nu i våras.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 16:31   #7

Madeleine, du kan köpa en kortskrivarbox till din Pfaff. Amazing Box till exempel kan skriva kort till din maskin, så visst har du möjligheter även med den! Runt 2 tusen skulle nog en sådan box kosta dig.
Men det är jätteskönt att ha två maskiner, och emd en så rba symaskin som din skulle t.ex. en Janome 300E, som kan köpas ny för några kronor under 10 tusen (och någon tsenlapp mindre begagnad) vara ett jättebra komplement.
Gammal 2007-09-09, 16:51   #8
Alice Alice är inte uppkopplad

Ja lyssna på SyFia du kan använda motiv från nätet du också men du kan behöva tillbehör för att skriva på kort. Det har jag till min Bernina också. Det ska din handlare kunna upplysa dig om annars är det dåligt. Hoppas du kan få hjälp för inte ska du behöva köpa dom dyra korten inte när det finns så mycket annat. Jag skickar gärna lista på massor med länkar till dig när det ordnat sig för dig. Hör av dig då, min mail är ullasundell@gmail.com
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 18:43   #9
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad

Re: Jag kan inte ladda från nätet

Citat:
ladie1 skrev:
tack för era råd o tips, det var en fin sida som en av er visade. men jag kan inte ladda ner till min symaskin från nätet pfaff 7576 eller nåt sånt heter den, den kan sy bra och brodera men bara med kortet i . så man får köpa hos pfaff nya kort och dom ligger på en tusing. något annat alternativ vet jag inget om finns det?
Janome 350 kanske kan vara ett alternativ tror ni att man kan hitta beg sådan?
Om du har dataprogramet till symaskinen.Kommer inte på vad det heter just nu och om du laddar ner ett program som kan konvertera till pcs fil alternativt om du köper eller letar gratisfiler på nätet funkar det untmärkt. Men man måste ha programmet som är till pfaffen för att kunna föra över filen till symaskinen. Jag förstår din frustration för jag hade massa problem innan jag kom på detta. Undrar du över något mer angående just pfaffen o broderfiler kan du maila via sysidan. Om det är en 7570 du har. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 16:46   #10

ännu mer tack

har kollat nu, 5000kr skulle det kosta med en sådandär box så nu blev aldeles rådvill om hur jag ska göra 7562heter min.han på symaskin agentur ville att jag skulle köpa en ny såklart
får fundera lite
tack än engång för era råd
Gammal 2007-09-10, 17:27   #11
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad

Du kan köpa Ultimate box som samarbetar med Embird.
Till boxen följer ett tomt kort med som du använder för att lägga in t.ex. nerladdade broderifiler från nätet. Embird använder du till att konvertera filer så dom passar till din maskin.
http://www.embird.com/

Du behöver Embird-basicprogram och en Ultimate Box 2
Tillsammans kostar dom 318.99 $ som i dag har värdet:2162.07 kr (XE.com,valutakonvertering)

Lite frakt tillkommer väl men jag tror inte du kommer i närheten av 5000.-

Kan väl vara värt att kolla in.

Jag har bra erfarenhet av Ultimate box men har numer en annan maskin och en annan kortläsare.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-10, 18:17   #12

2-3000 för box och Embird. Mer behöver det NTE kosta!
Köper man Utimate Box måste det vara av typ 2.
Amazing eller Magic Box funkar också.
Skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa dig med box.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.