![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Grrr, hur får jag lättast bort etiketter på burkar, glas m.m.!!!
Suck.....sitter här med massor av nyinköpta saker efter en Ullaredstripp men blir tokig på alla dessa etiketter som sitter på burkar, glas, tallrikar, vaser etc.
Har någon ett husmorstips för hur man enklast får bort detta?? Dom flesta går i tusen bitar när man ska riva bort dom.... Trevlig pingsthelg!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lugn i stormen!
Det brukar gå bra med kemiskt ren bensin, finns på ICA det vet ja'. Annars var det nån som tipsade om matolja, men jag vet inte om det funkar. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar ta en liten färgskrapa, en sådan som man tar bort färg på fönsterrutorna när man målat dom, och ta bort pappersdelen av etiketterna, sedan T-röd eller Lacknafta för den klibbiga delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tycker riktigt hett vatten brukar funka på ganska mycket. men det beror kanske på vilket papper och klister det är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder spisskrapan som är till hällen och diskmedel och varmvatten blir det något klister kvar tar jag bensin som löser klistret. men det behövs oftas inte.
Spisskrapan funkar utmärkt till vidbrända grytor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hårtorken!!!!!
Blås värme på etiketten och efter en stund så släpper limmet och man kan ta bort det. Sedan kan man bara gugga bort det lim som blir kvar.
VÄRME är det som gäller Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Här brukar man finna att lapparna stämplar ut frivilligt bara man har haft dem i hett vatten tillräckligt länge =) Diska, med andra ord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Nu försökte jag göra som jag blir så irriterad på att andra gör, dvs hela tiden klippa ut det nån just sagt och repetera hela inlägget, jag menar det där xx wrote, men kom aldrig på hur man gör
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har liknande problem - fast i mitt fall gäller det cd-fodral, och ett av dem är dessutom i kartong. Skulle gärna slippa de stora fula lapparna, men är lite rädd att ajg får leva med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ibland kan man ta bort prislappar genom att "dutta" med en bit maskeringstejp!
Den klistriga sidan mot prislappen, jag brukar rulla tejpen runt fingret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag använder rödsprit till sånt brukar fungera på det mesta!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
TUSEN TACK för alla bra svar!!!
Nu vore det ju skam om någon etikett ska lyckas med att trilskas igen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Salt och annat kan repa botten på dem, men att gnugga med en sockerbit (lös gärna upp det vidbrända med lite vatten innan) så försvinner det. Helst ska det vara de hårda sockerbitarna, snabbsockret smälter för snabbt... //Kaja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Jag vill fortfarande hävda att hårfönen är bra och framför allt miljövänlig! Bara att värma en stund tills klistret mjuknar dra av lappen och gnugga av klistret med fingret medans det är varmt.
![]() Värna vår miljö! Alla kan bidra! Ha det gott/ Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.