![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
handquiltning
Hej alla glada!
Jag undrar: När ni sitter och handquiltar stora jobb HUR gör gör ni? Jag vet att det finns stora bågar, men blir den inte för liten till ett täcke. Jag har en spånskiva i knät som duken ligger på men det borde finnas bätre sätt. Och så undrar jag om quiltmallarna. Hur funkar det? Ska dom ligga kvar och man syr i spåren eller? kram o hej eva: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Re: handquiltning
Hejsan.
Jag brukar inte handkvilta men kan svar lite ändå. Bågar som inte täcker hela kvilten är det ju bara att flytta på vartefter man kviltat. När du använder quiltmallar så ritar du efter spåren och sedan så quiltar du i rit-spåren ![]() Lycka till Anne-Marlen, som inte har tålamod att handkvilta. Gjorde det i "tidernas begynnelse". ![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Man tackar man tackar
ska köpa något lämplig Det som är bra med att göra för hand,är att jag kan titta på tv samtidigt. kram o hej eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har ingen själv, men jag har sett folk arbeta med storabågar som står på golvet och som tar ganska stor yta av quilten (kanske 50 cm i diameter) och det har sett urenkelt ut när man fått två händer fria.
Jenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tack och tack
Är det möjligt att det finns nån som vet var man köpa bågar och hur mycket kan kosta? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tack jag såg mycket som jag skulle behöva och vill ha. Dax att smyggla bort lite pengar ur plånboken
![]() eva ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
JÖSSES...
Tänk att jag missat den sidan! Bra idé med bokklubben. Jag får hålla med föregående inlägg, dax att smuggla undan lite pengar. Och snart är det syfestival, oj, oj, oj, hur ska pengarna räcka? Alltid lika kul med nya länkatips, fortsätt med det! ![]() Tack & ha en trevlig sy helg! Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.