![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stryka thaisiden?
Jag håller på att sy i thaisiden.Det har jag köpt från stoff o stil.
Går det att stryka på det? Hur får man det att bli lite slätare det är ju väldigt skrynkligt. en undrande ullabella. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar ha stryksula på strykjärnet och sen styka siden. Det går utmärkt. Men testa först på en liten bit så att inget går snett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag ska också stryka på thaisiden....vad är en stryksula?
Rae ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En stryksula är en vinylmojäng som man fäster på strykjärnet, som en extra sula. Då kan man stryka även känsliga material på hög temperatur och med ånga. De kostar runt en hundring och är superpraktiska.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag skulle inte klara mig utan min stryksula, jag har den alltid på och då kan jag stryka med samma temperatur på allt material. Den är oumbärlig för mig när jag syr till dansföreställningarna bl.a.
Stryksula kan man beställa härifrån, och då kostar den ca 60:-, http://www.quattrovidcom.se/ jag brukar beställa 6 st och ge bort/sälja till vänner och bekanta då slipper man extra avgifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack! Det ska jag kolla!
Rae ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
akta dig
jag förstörde en klänning jag kämpat med genom att stryka med för hög värme..inte kul..
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.