![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på med en balklänning till min syster och kjolen till den har blivit tokigt statisk. Det smäller och knastrar om den och den drar åt sig allt damm inom 10 meters håll känns det som.
![]() Jag kan tänka mig att den kommer att sitta slickad på benen på henne om jag inte gör något åt det... Det är tre lager syntettyg; foder, duchesse och något tunnt genomskinligt som jag inte kan komma på vad det heter. Är det någon som har något bra tips på hur man får bort det förutom att tvätta med sköljmedel? Jag har för mig att det ska finnas någon sorts spray ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Spray vet jag inte, men är det bara mot bene du oroar dig så gör en tunn uderkjol i bomull eller något att ha underst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fukta händerna med sköljmedel och stryk dem över tyget, det brukar kunna fungera
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har också för mig att det ska finnas nån spray, men jag vet inte vad den heter eller var man köper den... däremot kan man göra sin egen av sköljmedel och vatten i en blomspruta, ifall tyget tål att sprayas med vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sprayen heter bara Antistat-spray, det luktar illa precis när man sprayar, men går fort bort. är guld värt. Sköljmedel tycker jag brukar lämna som en fet hinna, och i värsta fall fläckar. Jag brukar köpa min antistatspray på kemtvätten där jag bor, men det finns säkert på många andra ställen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack Ida B, då är det nog antistatspray jag tänker på. Jag ska leta upp någon kemtvätt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, tack Ida! Det var bra att veta... jag är egentligen inget fan av sköljmedel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har ofta problem med att mina kläder är statiska, jag är allergisk mot sköljmedel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:38.