Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-25, 12:22   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Jeans som luktar

Jag har köpt nya jeans och fast jag har tvättat dem så luktar de lite kloraktigt. Jag körde extra sköljning med sköljmedel för de blev väldigt stela efter tvätten.
Går lukten bort allt efterhand? Det luktar inte starkt men lite irriterande.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 13:17   #2
millsing millsing är inte uppkopplad

Jag har råkat ut för samma sak mer än en gång...

Senaste gången var med ett par caprijeans från Kappahl, dom luktade hur illa som helst och trots att jag tvättade dom fem gånger i rad innan användandet så gick inte lukten bort. Dessutom blev dom jättestela och konstiga....slängde dom till slut. Aktar mig för att köpa kläder som luktar så starkt i fortsättningen, det kan ju inte vara några snälla medel som dom dränkt in kläderna i direkt...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 13:25   #3
Neferu Neferu är inte uppkopplad

Jag läste i Aftonbladet om folk som hade blivit sjuka av att det var mögel i jeansen. Pga att de inte hade lika mycket kemikalier i dem som innan...
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...987777,00.html

Själv köper jag inte kläder som luktar konstigt - jag är allergiker och tål inte ens att det är syntetsömmar i kläderna.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 13:39   #4

Jag skickade efter de här från Ellos, de är i 20-serien och har bra passform. De har haft en annan sort förut som inte luktat, antagligen får de köpa de här billigare. Jag vet inte var jag ska köpa jeans eller byxor annars, de som Lindex och Kappahl har passar inte och här kostar ett par byxor minst 500 kr och det kan man ju inte ha till vardags så att säga. Men jag ska maila Ellos och fråga om dem.
Gammal 2007-02-25, 14:03   #5

Var köper man byxor i 20 serien

Vet ni var man kan köpa byxor i 20-serien? Lindex och Kapp-Ahl i olika stora storlekar passar inte. Ellos har men de luktar ju illa. Jag börjar bli desperat!
Gammal 2007-02-25, 14:14   #6
artesaan artesaan är inte uppkopplad

eftersom många plagg nuförtiden är sydda i olika lågpris länder där det är vanligt med sämre hygien så brukar de bespruta kläder med medel mot mögel o andra odjur. vet att jag har läst om en som fick hudcancer på grund av att använt kläder som ej var tvättade innan användning. Sen förstår säkert alla som har färgat en del hur mycket otrevliga ämnen det används när de färgar in stora mängder tyg eller kläder. De använder ju de billigaste medlen för att färga o för att få resultat. de måste håla priserna nere för att vi i den```civiliserade```` delen av värden skal få billiga kläder.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 14:22   #7

Mina byxor ligger i tvättmaskinen igen. Blir de inte bättre slänger jag dem, jag är allergiker och det kändes trångt i bröstet när jag luktade på dem nyss. Nog för att jag vill ha billiga kläder till vardags men inte bli sjuk av dem.
Gammal 2007-02-25, 14:47   #8
tjockisen tjockisen är inte uppkopplad

reklamera

Jag tycker att du ska reklamera byxorna. Det har hänt att jag fått göra det och det har aldrig varit problem med det. Ring eller skriv till dem och förklara hur det ligger till. På retursedeln ska det åxå finnas en punkt som ska användas till just reklamation.
Om jag köper en vara som det är fel på och det inte beror på hur jag skött den så vänder jag mej ALLTID till företaget/säljaren etc. Det finns ingen anledning att man som konsument ska betala för nåt som inte är OK.
Så prata med Ellos, de uppskattar nog att du hör av dej!
tjockisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 15:26   #9

Jag köper mina jeans på Dressman - för män är det nämligen uppenbart att det är tillåtet att vara kort och bred. Jag behöver inte lägga upp dem alls.
Ok, knappen sitter olika på dam- och herrkläder, men hur viktigt är det?
Mycket enklare än att jaga 20-serien och inte är de särskilt dyra heller - jag har nog aldrig gett mer än 300 för ett par. Finns även i andra färger än vanliga blå eller svarta.
Gammal 2007-02-25, 15:44   #10

Då ska jag kolla på Dressman nästa gång jag är dit det finns en sån affär. Har aldrig tänkt på det men det är ju alltid mer välsorterat bland herrbyxor än dam. På de jeans jag brukat köpa är det herrknäppning så det gör ju ingen skillnad.
Tack snälla för tipset.
Gammal 2007-02-25, 17:22   #11
artesaan artesaan är inte uppkopplad

Citat:
Neferu skrev:
Jag köper mina jeans på Dressman - för män är det nämligen uppenbart att det är tillåtet att vara kort och bred. Jag behöver inte lägga upp dem alls.
Ok, knappen sitter olika på dam- och herrkläder, men hur viktigt är det?
Mycket enklare än att jaga 20-serien och inte är de särskilt dyra heller - jag har nog aldrig gett mer än 300 för ett par. Finns även i andra färger än vanliga blå eller svarta.

```för män är det nämligen uppenbart att det är tillåtet att vara kort ock bred``````
kanske lite dåligt formulerat!!

kan beräta hur det går tillftast gör företagen en undersökningar om hurdan kroppsbyggnad deras kunder har så tar de ett genomsnitt av det.
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 17:43   #12

Det var inte menat som något illa, jag kunde ha formulerat mig bättre - men som kort och bred själv kan jag inte hitta ett par byxor någon annanstans än på tex Dressman.
Går jag in i en annan affär så är passformen låg midja (snarast nere på rumpan) och lååååånga ben som är toksmala. Det finns inte en chans att jag kommer i nåt sånt. Dessutom tar de flesta butiker inte ens in de större storlekarna.
Herrjeans finns i tumstorlekar som är mer "tillåtande" även för rumpa som inte är platt och mage som inte vill visas.
Gammal 2007-02-25, 18:51   #13
millsing millsing är inte uppkopplad

Gå in på www.wastgota.se. Det är ett postorderföretag i Borås som har en hel del kläder i stora storlekar men också jeans i 20-serien. T.ex. vanliga i femficksmodell 279:-. Värt att kolla...

Har du kollat in Josefssons postoder? Visserligen ägs dom numera av Ellos men dom har en serie som heter Josefine tror jag som är i större storlekar och dom har i alla fall haft 20-serien innan.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-25, 19:24   #14

Tack, ska kolla där. Brukar ju få Västgötas katalog men inte kollat i den innan jag slängde den.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:14.