![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
nätkurs
Någon som vet om det finns gratis eller iaf billig kurs om hur man kommer igång med sin overlock? Även om jag kommit igång så känner jag mig osäker på flera sömmar och inställningar.
Jag vet att de har en kurs i just min maskin i arboga en heldag i februari men känns som om jag vill komma igång mer innan dess. Å så tycker jag att de nära 1000:- är mycket pengar. Känns som om man får betala 1000:- extra för en maskin jag redan köpt ![]() Senast redigerad av MonikaW den 2007-01-13 klockan 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad har du för overlock?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en janome mylock 644D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
1000:- för att lära sig känna sin maskin tycker jag låter mycket också, känns lite som att de pressar pengar ur folk som är osäkra på sin förmåga.
![]() Vore jag du skulle jag sätta mig och lusläsa manualen, sedan sätta mig med en packe spillbitar och pröva mig fram. Lek lite! Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är den här kursen som jag funderat på men tycker den är dyr.
Jag känner att jag fått kläm på en del men att det ibland är svårt att utläsa hur en sön ska se ut bara på en bild. Manualen lämnar tyvärr alltför mycket frågetecken ibland. Den säger ställ in så och så så får du den sömmen. Men när min söm inte ser så ut så vet jag ju inte vad som är fel. Var jag ska börja felsöka så att säga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en maskin (märkeslös, så det är inte min Singer jag pratar om...) som jag köpte för ett bra tag sedan som verkligen inte var ett bra köp (den är rent ut sagt dålig), förutom att den hade väldigt bra manual. Just med det du efterlyser: Vad ska jag ändra när sömmen ser ut å här?
Ska se om inte det rent av kan finnas på nätet (har för mig att jag sett det), men har inte tid just nu... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34.