Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-26, 20:28   #1
Elektris Elektris är inte uppkopplad

Någon kunnig här inne som kan hjälpa mig

med en skiss ang. den här tröjan , det behövs inte till backstycke eller ärmar bara framstycke.
Den har funnits till salu på Tradera men jag var
inte beredd att betala mer än 300 - 350 kr , den gick för över 430 kr.
Den är så fin att jag kan inte sluta tänka på den så tänkte sticka själv en liknande men jag fattar inte riktig modellen.
Hjälp mig!
Tacksam för hjälp
Bifogade bilder

Elektris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 09:01   #2
shnurok shnurok är inte uppkopplad

Hej! Det har är ganska "klen" bild för att bedöma hur den är stickat...

Det kan vara två olika modeller - shjalkrage och "rivna" kanter eller hela koftan stickat som ett stycke - det andra är mera troligt eftersom det andra modellen är mera "poppis" just nu....
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 09:51   #3
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd

Jag kan inte hjälpa dig är jag rädd men var tvungen att skriva att den där var _ruskigt_ snygg så jag förstår helt klart ditt begär.

Är du säker på att den är stickad förrest? Jag menar, den kanske är sydd i ett stickat tyg?

Min enda gissning är att personen som skapat den har draperat tyg tills det har sett rätt ut och sen eventuellt använt det som mall för stickandet eller som mönster för sömnaden. Det ser ju ut som den är konstruerad lite som en kavaj och att designern gjort som överdrivna slag på kavajen. Kanske. Ehm. ja. Det är bara en gissning.

Men grymt snygg var den, helt klart.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 22:27   #4
Elektris Elektris är inte uppkopplad

Nej,jag är inte säkert på att den är stickat men jag har letat överallt efter tyg som liknar tröjan på bilden och det finns inte , kanske i Stockholm men jag hinner inte dit nu innan jul.
Det närmaste jag kunde komma på var stickning + päls, självklart!
Du har rätt också tröjan är draperat lite på provdockan och det är som att köpa från catalog man vet inte hur det sitter på en men det är så snygg på bild.
Jag var lite osäkert var skulle jag ställa min fråpga här eller på sömnad , kanske jag provar där och jag har mer tur.
Elektris är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:19.