![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sammet
Hej!
Har köpt ett tyg i bomulls sammet. Ska nu lägga ut mitt mönster men kommer inte ihåg om det släta på tyget ska vara upp eller ner. Jag har för mig att man får ut det djupa i tyget om man lägger det så att det ruggiga är nedåt och släta uppåt men kommer inte ihåg, någon som vet? Har aldrig sytt i sammet förut så om det är någon som har några tips på vad man ska undvika eller inte så är jag jättetacksam får råd! Mvh Karolina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Godmorron, Ha luggen uppåt, då blir det djupare färg på plagget.
Sedan kan du vara lite försiktig med ånga när du pressar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har fått lära mig att man ska sitta med luggen, alltså luggen neråt. Vid pressning av sammet använd en borste under så du inte plattar till luggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är en smaksak om luggen ska vara åt ena eller andra hållet, välj det som du tycker är snyggast. Huvudsaken är att de är på samma håll på alla delar för annars kan det se konstigt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för all hjälp!
Mvh Karolina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:37.