Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-22, 16:36   #1
ingerholmertz ingerholmertz är inte uppkopplad

Nybörjare på overlockmanskin, trädingsproblem

Tacksam för ett snabbt råd. Jag syr just nu på min nya maskin och det har gått verkligt bra tills jag var tvungen att byta trådrulle. Jag får ingen söm alls och har lusläst instruktionsboken och trätt om men inget hjälper.
Är det någon som är expert på Husqvarna overlock 910 och som har tips. Börjar känna panik då julklappen till barnbarnet är i farozonen.
M V H
Inger
ingerholmertz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-22, 17:19   #2
hatte hatte är inte uppkopplad

Hej!
Kul att du har skaffat en Huskylock! Själv har jag en Huskylock 905,som jag är helnöjd med. Om jag har fattat det hela rätt, trär man våra maskiner på samma sätt. Det lär väl bara vara utformningen av gripararmarna skiljer dem åt?

Har du trätt den övre gripararmen först, alltså tredje trådbanan före den fjärde? Det är viktigt att den tråden träs först, så att den ligger innanför tråden till nedre gripararmen uppe där de två armarna korsar varandra när maskinen arbetar. Man kan naturligtvis trä dem i omvänd ordning om man har full kontroll över hur de skall ligga i förhållande till varandra, men det blir mer "pilligt" då förstås...

Syr du två- eller flertrådigt? Har du råkat flytta på tvåtrådsomvandlaren som finns på din nedre gripararm?

Kolla så att trådarna verkligen ligger kvar i ledarna, i synnerhet de som finns på själva griparmekanismen. Jag har missat ibland, då blir det bara skräp av sömmarna.

Har du fällt ner pressarfoten när du provsytt? Ja, det låter banalt, men i bland glömmer man sådant när man sitter och försöker hitta fel

Om du undrar över något, som du tror att jag kan hjälpa till med: skicka gärna e-post. Jag skall försöka att svara så fort jag kan.

Lycka till!/
jonne
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.