Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-20, 17:21   #346
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad

Hej, här är några fina stjärnor, även om det inte är kompassrosor http://www.lenzula.com/pattern/free/stars.php !
Kolla även under de andra flikarna, mycket snyggt...

Hoppas det ordnar sig för er med de"uteståeende" blocken, att det ska vara så svårt att få ett svar!!!
AnnaPP är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-21, 01:06   #347
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Jag har nu haft kontakt med Ingrid och hon är mycket ledsen över allt som hänt. Att blocken inte blivit klar i tid och att hon inte orkat svara pga allt trassel, osv.
Fullt förståligt i en situation som hon befunnit sig i.

Men nu går det åt rätt håll och hon skickar blocken på fredag så vi bör väl ha dom i våra lådor i början på nästa vecka.

Jag personligen stryker ett sträck över detta när mitt block kommer.

Vi kan alla göra fel. Och vi vet själva inte vad som kan inträffa i morgon dag.

Så fundera lite över hur ni själva skulle må om ni hamnade i en liknande situation.
Jag skulle nog inte må så bra alls. Jag hade nog lagt mig under sockeln och legat där tills islossningen

/ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-21, 08:12   #348
Rae Rae är inte uppkopplad

Va' bra att du fick kontakt till slut. Det är mycket förståligt att det kan gå snett ibland. Hoppas att Ingrid mår bättre snart.
Tack för din insats, Elisabeth.
Rae
Rae är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-21, 17:20   #349
Odette Odette är inte uppkopplad

Det var väl skönt att detta löste sig till slut (med lite hjälp). Jag har full förståelse för att livet krångar ibland men det är ganska lätt att skriva en rad när man ändå är inne på sysidan. Det måste kännas tråkigt för Ingrid när vi andra blir irriterade. Men nu behöver vi nog inte tänka på detta mer.
Odette är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-22, 09:49   #350
Banshee Banshee är inte uppkopplad

Hej alla,
jag har ingen lång stund att skriva på nu, så jag ska fatta mig kort.
Allt postas ikväll, så fort jag kommer hem.
Jag skäms och är jätteledsen över att det blivit såhär, jag tycker själv väldigt illa om folk som inte sköter sina åtanganden. Det är en principfråga och det handlar om helt vanlig självklar hederlighet.
Det har varit en tuff period, och från det ena(som för den delen inte hunnit läka) rakt in i en galen situation av över 200% sysselsättning.
Det är inga ursäkter, och jag vill inte hålla på och bortförklara mig.
Jag har helt enkelt inte klarat av att hålla alla bollar i luften, alla har väl en gräns, antar jag.

Är det någon som väldigt gärna vill ha tillbaks sitt eget block också så fixar jag givetvis det.

Att det sett ut som om jag loggat in och varit här har jag inte tänkt på, för det har jag faktiskt inte(jag har verkligen inte haft tid, det går alltid väldigt mycket tid när jag väl fastnar här), dock är jag inloggad via automatik varje gång jag eller någon annan sätter på datorn, då sysidan är min startsida.

Verkligen verkligen, förlåt!

/Ingrid
Banshee är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-22, 19:13   #351
helen helen är inte uppkopplad

Hoppas att det årdnar sig, du kan inte klara 200% utan att köra in i väggen snart. Förlåt mina ord om bojkott men det var så många som väntade på dina block, och du hörde inte av dig.
Hoppas verkligen att du kan ta en liten paus mitt i kaoset, så du får tid att ta hand om dig själv. kram helena
helen är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-26, 12:32   #352

Hej alla,
hoppas det trillar ner block i era brevlådor och brevinkast idag! Eftersom det blev som det blev hann jag inte handbrodera alla detaljer som jag hade tänkt, men jag tycker att blocken blev fina i alla fall.
Jag har inte renskurit dem, som många andra inte heller har, eftersom att jag inte har en lämplig rullkniv.

/Ingrid
Gammal 2006-09-27, 13:57   #353
barwin barwin är inte uppkopplad

Jag har fortfarande inte fått något block från Ingrid. ???
barwin är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-27, 13:59   #354

Det har inte kommit något till mig heller.

/ElisabethS
Gammal 2006-09-27, 14:02   #355
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad

Samma brist på block här
Birgitta-L är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-27, 15:50   #356
iamia iamia är inte uppkopplad

tomt hos mig med
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-27, 18:49   #357
Beth Beth är inte uppkopplad

Unhappy

Inget här heller
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-09-27, 20:01   #358

Men hjälp!?
Är det NÅGON som fått sitt block?

Lämnade in dem hos mitt postombud(liten tobaksbutik på torget) i lördags på väg till jobbet.
Om ingen svarar att de fått block tills imorgon bitti traskar jag dit och frågar! Saker kan ju inte inte komma fram, alla på en gång, dessutom!
Skickade iväg stora skrymmande brev samtidigt som inte heller verkar ha hittat hem ännu.
Nu börjar jag bli småorolig.

Löser det sig inte innan måndag skickar jag ut era egna block(har verkligen inte tid att sy en omgång till...), men de dyker säkert upp, kanske bara är en postsäck som hamnat fel eller nåt? (optimisten gör vad den kan...)
Gammal 2006-09-27, 21:08   #359

Jag vet att posten kan tjabbla rejält ibland.
En gång skulle jag skicka iväg några hundhalsband ner till en dam i Skåne. De hamnade i Umeå. Tog en dryg vecka innan det kom fram till rätt adress. Damen var lite irriterad men vad skall man göra. Posten å sin sida ersatte henne med, hör och häpna, en nyckelring med några frimärken i samt ett häfte (55 kr) med 10 st frimärken. Inte så mycket att orda om i det läget

Det dyker nog upp till slut, för alla blocken, 15 st, kan ju inte komma bort. Om ingen stulit säcken förstås.

Tobaksbutiken är väl ansvarig att se till så försändelserna kommer iväg i tid. Om inte så kan dom ju ge oss en varsin nyckelring med några frimärken i, eller en trisslott

/ElisabethS

ElisabehtS
Gammal 2006-09-27, 21:11   #360
Beth Beth är inte uppkopplad

Trist om alla blocken försvunnit. De kanske ligger kvar hos postombudet. Jag åker på semester en vecka på Kos från fredag efter lunchtid. Hinner nog kolla posten innan dess, men det är inte säkert, lantbrevbäraren är inte tidsmässigt regelbunden, ibland kommer posten inte förrän vid 14-tiden. Jag vill gärna ha tillbaka mitt block om det är så att dina block inte kommer tillrätta.
Men jag kan inte kolla posten under nästa vecka.
Beth är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.