![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur fodra klänningen
Jag håller på att sy den här klänningen (den till höger) http://store.sewingtoday.com/cgi-bin...I=20009&page=6 i chiffong och måste fodra den om jag inte vill visa alltför mycket. Jag hade tänkt att foderklänningen skulle vara ärmlös och lite kortare i kjolen, samt ha en rak midjebit medan den högra är skrynklad.
Frågan är: hur ska jag göra med omlotten där fram, och ska jag klippa fodret på skrådden eftersom yttertyget är töjbart? Tack på förhand Alexpalex |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det inte enklast att sy en lös underklänning. Eventuellt att du bara fäster den uppe i axeln, men helt lös verkar ju enklast. Då behöver du inte ta hänsyn till att yttertyget är elastiskt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns töjbara fodertyger också
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmm, Delfintua, en lös underklänning verkar vara en jättebra idé! Ska fundera närmare på det.
Teknikfreek: Jag råkar nämligen ha en massa svart fodertyg över från kappan jag har sytt, så det känns mest ekonomiskt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
en underklänning kan man ju fästa i hela halsrigningen om man villförsäkra sig om att det inte ska hamna snett, alt göra en helt egen underklänning som man ev kan ha för sig självt, eller under andra chiffongiga plagg
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:05.