![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Lämplig storlek för vagnstäcke?
Tänkte sy mig ett barnvagnstäcke i lappteknik,
men har ingen aning om vilken storlek på täcket som är lämpligt...? Tacksam för lite hjälp ![]() / Kattta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Standardmått för babytäcken tror jag är 70 x 90 cm så det borde väl vara lagom. Gunnel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle nog säga lite mindre...
60 x 70 cm (ungefär) har jag haft på flera. Vagnarna är mycket mindre idag än förr. Lycka till! / Christine |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns en beskrivning på ett barnvagnstäcke i boken Skapa av lappar, där är det färdiga måttet 54x54 cm (21½"x21½"). Alltså kvadratiskt, lite konstigt, man kan tycka det borde vara retangulärt med tanke på att barnvagnen inte är kvadratisk. Men kanske ändå, täcket ska ju inte täcka hela vagnens utrymme. Om man tittar på måtten på barnvagnstäcken ute i handeln, så har jag sett ett med mått 55X70 cm. Barnvagnar är nog lite olika stora, så kanske vore det bra om det går att ta mått på barnvagnen och utgå från detta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:47.