![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
problem med min husqvarna automatic
jag har precis köpt en husqvarna automatic, men den är svår att smygstarta med. jag måste trycka ner pedalen ganska hårt för att den ska gå igång och då kör den igång jätte snabbt, motorn har jag redan kollar mendet verkar inte var det som är felet,det är snarare att det är nått drev lr liknande som går för segt så att motorn inte orkar med lr att den inte får grepp med gummibandet.
nån som känner igen problemet,några tips om vad jag kan göra? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur länge sedan var maskinen på service? Gummiband har en förmåga att torka med åren och de har kanske blivit lite uttönjda också så att de inte längre greppar lika bra.
Symaskinen är en gammal hederlig modell som är värd att kosta på en service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag tror jag kom påfelet,den grejen som man sätter spolen på när man ska ladda den med tråd var intryckt,jag drocg ut den och då kunde jag smygstarta,haha
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Bra att du kom på vad felet var....du har skaffat en gammal hederlig trotjänare. Tag väl hand om den.
En annan sak som kan göra att maskinen är trög i starten är att den kan "becka" igen om den får stå ett tag. Men då brukar det lösa sig med att köra den ett tag så blir den "mjukare". Ev kan den kanske behöva lite olja också. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.