Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-19, 18:45   #1
sofiab sofiab är inte uppkopplad

husqvarna viking emma

jag funderar på att köpa en husqvarna viking emma. är det någon som har erfarenhet av denna maskin? jag syr mest gardiner och liknade. om du har en likadan maskin, hur mycket betalade du? eftersom det inte direkt finns någon konkurrens här i stan vill jag veta om det är ett bra pris.
/sofia
sofiab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 20:00   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag har en motsvarande maskin, Husqvarna Juliet. Den är jättebra som "vardags-symaskin"! Robust, pålitlig, syr jättebra. Maskinen jag hade innan var motsvarande maskin fast 20 år äldre, och den gör fortfarande tjänst hos dottern.
Jag köpte min i Tyskland för ett antal år sedan så pris kan jag inte uttala mig om.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-19, 20:46   #3
katta katta är inte uppkopplad

Jag har just Emma, fick den i födelsedagspresent för snart tre år sedan, tror den kostade runt 5000 då (2003). Jo då jag tycker den är bra, min syster har en liknande men har haft den ett antal år längre så... Det enda är väl att jag nu kanske skulle vilja ha en mer avancerad maskin, men om du mest syr gardiner så tror jag nog att du blir nöjd!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 12:33   #4
sofiab sofiab är inte uppkopplad

Har ännu ej bestämt mig, det står mellan en Huaqvarna Emma för 4000 kr och en Pfaff Hobby 1132 för 3000 kr. Helt omöjligt att veta vilken som är bäst och dessutom är ju Husqvarnas hemsida ganska värdelös, hittar ingen info om Emma alls. Hobbyn har bla knapphålsfot, (vet ej vad det heter...), trestegssicksack och olika elastiska sömmar. Men detta kanske är standard?? Funderar på den här trådspänningen som hobbyn har, har man alltid trådspänning?? Inget minne av att jag någonsin använt trådspänning på mammas gamla Bernina. Någon som kan förklara?

/förvirrad ;-)
sofiab är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.