Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-05, 09:56   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad

Pfaff-matning

Jag undrar över den speciella matningen som Pfaff har på sina maskiner (inbyggd över- och undermatning). Är den så bra som Pfaff-återförsäljarna vill göra gällande? I så fall, hur mycket bättre fungerar matningen på en sådan maskin jämfört med motsvarande t.ex. Husqvarna eller Bernina? Är det värt att köpa en Pfaff bara p.g.a. matningen? Är det någon som upplevt problem med Pfaff-matningen på något sätt?

Många frågor, men jag har precis pratat med en Pfaff-försäljare som var så överentusiastisk att jag blev skeptisk.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 10:46   #2
Tess Tess är inte uppkopplad

Det finns övermatare till alla maskiner!
skillnaden med pfaff är att den är inbyggd så att man slipper byta och skruva,den finns där alltså alltid!
Den har fått mycket beröm,men det finns även dom som inte är nöjda med sina pfaff.
Men det problemet verkar vara vanligt med alla märken.
Jag t.e.x. hade stora problem med min HQ D1 flera år.
Jag hittade en bra reparatör,sen dess har den funkat tillfredställande.
Jag har själv tänkt kolla en enklare modell av pfaff p.g.a.övermatningen.
Då skulle jag kunna sy när HQ broderar.
Jag har ändå inte bestämt mig än!
Alla försäljare säger att deras märke är bäst!
Vi hade tidigare en diskussion om detta fenomen.
Och kom fram till att det märke är bäst,där man hittar verklig service och hjälpanda om det skulle dyka upp jobbigheter.
Vad kritisk på den punkten!
Låt ingen bara prångla på dig en dyr symaskin,utan gå och fråga i olika affärer.
Vad skulle pfaffen som du tänkt kosta.
Lycka till! TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 11:10   #3

Glömde säga att PROVSY noga och låt det ta tid!
Symaskins marknaden är alltså en djungel.
Känn efter hur du trivs med maskinen och märket i fråga.
Det är olika för olika människor,vissa trivs bäst med Pfaff och vissa Brother,Singer eller HQ o.s.v. TESS!
Gammal 2006-05-05, 11:25   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Ta en titt på Janome 6600P, den har ett bra övermatning-system
http://www.janome.se
En mycket prisvärd symaskin, 13 495,-
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 11:48   #5

Jag visste inte att Janomen överhuvudtaget hade det!Där ser man än en gång vilken bra sajt syidan är! Tack Aina jag tänker gå och kolla den också!TESS!
Gammal 2006-05-05, 11:50   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Jag har ju nyss köpt en sån maskin, och är helnöjd!!!
Ja, den här sidan är guld värd, eller hur?
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 11:52   #7

Ja, jag är nog också inne på att köpa en maskin mycket efter vilka garantivillkor och vilken service jag kan få. Med tanke på vad jag har hört hittills från olika håll så är det svårt att säga att det ena märket skulle vara genomgående bättre än det andra. Och eftersom jag inte helt säkert vet vad jag skall ha maskinen till (låter genomtänkt eller hur? ) så köper jag en maskin som verkar enkel och bra av någon jag tror kan hjälpa mig med alla frågor jag kommer att ha.

Nej, att jag inte vet vad jag skall ha den till är inte helt riktigt. I första hand behöver jag en overlock, men hur många olika sömmar o.dyl. jag behöver på den är svårt att säga, eftersom jag har så litet erfarenhet av overlocksömnad.

Jättetack igen för all hjälp jag får av er här! (Jag har inte glasögon, men jag tycker att den där smileyn ser väldigt trevlig ut )
Gammal 2006-05-05, 11:59   #8

Frågor, frågor...

Det är en sy- och quiltmaskin (Janomen). Vad innebär det egentligen. Vad finns på en sådan maskin som inte finns på en som inte är anpassad för quiltning? Jag har aldrig quiltat förut, men det kanske vore kul att prova. Skiljer det i allmänhet mycket i pris om man vill ha en maskin de kallar quiltmaskin?
Gammal 2006-05-05, 12:03   #9

Dom sömmarna du behöver finns i alla overlockar!
Låt prisen,sykänslan och inte minst serviceandan (allra viktigast)att avgöra!TESS! Jag har glasögon.
Gammal 2007-01-15, 00:36   #10
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Re: Frågor, frågor...

Citat:
gavagai skrev:
Det är en sy- och quiltmaskin (Janomen). Vad innebär det egentligen. Vad finns på en sådan maskin som inte finns på en som inte är anpassad för quiltning? Jag har aldrig quiltat förut, men det kanske vore kul att prova. Skiljer det i allmänhet mycket i pris om man vill ha en maskin de kallar quiltmaskin?
Skitgammal tråd men jag hittade den ändå så varför inte. Skillnaden vad gäller Janomes maskiner är väl att du får med ett bord och några extrafötter som är användbara vid quiltning från början, i fallet 6600P så har den dessutom lite mer plats för tyget mellan nålen och själva maskinen till höger så att säga. Nackdelen på just den är väl att man inte kan ta bort en del av bottenplattan så att man får en friarm.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.