![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sy ficka
Hej!
Nu har jag kört fast! Sitter och syr en jacka till kusinens dotter och har kört fast på fickan! nedan följer lite bilder.... jag nålade enligt bild 1 och det blev bubbligt... bild 2-4 visar det olika delarna i fickan, 2 kallas nedre framstycke, 3 inre fickpåse och 4 yttre fickpåse. bild 5 visar hur mönstret är ritat i beskrivningen. bild 6 och 7 visar det bubbliga.... lägger bilderna på min sida...gick visst bara att bifoga en bild! jackan är ur ottobres senaste nummer. den på första uppslaget... http://www.ottobredesign.com/lehdet_..._1/sivut/1.jpg beskrivningen lyder enligt följande: fickor:sy fast den yttre fickpåsen räta mot räta i ficköppningen. klipp jack i sömnsmånens svängar. sy med en hjälpstickning ner sömnsmånen mot fickpåsen. vik fickpåsen mot avigsidan och sy stickningar i ficköppningen. nåla samman den inre och yttre fickpåsen och sy fickbotten. sy med hjälpstickningar fast fickpåsen i midje och sidsömmen. någon som kan hjälpa mig?? känner mig helt tom i bollen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja du har fått det lite om bakfoten. Den del som du har på foto 4 ska inte vara med alls. Du nålar ihop den del som finns på bild 2 med den nedre delen av jackan. Sedan så tar du delen som är på bild 3 och nålar ihop med den som du precis sytt fast på jackan (delen på bild 2 alltså). Gick det att förstå? Jag kan rita en bild om du vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
fast bild två är ju nedre delen av jackan....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
eller menar du att jag ska ha två stycken av bild 3 fast på den ena så har jag klippt ur delen som är på bild 4??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ah okej då har du inte klippt ut en del. Du ska nämligen ha en del som till formen ser ut som den nedre delen av jackan men i storlek av fickpåsen. I beskrivningen heter den del 5.
Du ska klippa ut två delar som ser ut som del 5 (den del som du har på bild 3). Den ena av dessa dela ska du klippa i två delar efter den linje som finns på mönsterdelen markerad med en penna. Den lilla biten kan du slänga (den du har på bild 4) den andra delen är den du ska sy fast på jackan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oj vi skrev samtidigt, precis så menar jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tack så jättemycket!!
tröttheten sätter sina spår=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
jopp. satt dessutom och tänkte att om nån svarar så är det alvan! och se, du svarade:-D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Den lilla jackan har jag gjort, du kan titta på den i mina album. Rosa i 2 nyanser
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.