![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Är det möjligt att virka en balklänning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ingenting är väl omöjligt, men vilken tid det kommer att ta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Enligt min erfarenhet är väl det mesta möjligt att virka och då borde väl en balklännig också gå att virka. Jag själv skulle inte ge mig på ett sånt projekt p g a att jag inte skulle ha det tålamodet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Visst går det. Skulle jag vara dig så skulle jag sy en klännig och virka detaljer istället. Ngn volang, ärmarna eller livet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Eller virka överdelen och ha en sydd kjol. risken är väl annars att det kan bli lite påsigt i baken, när man sitter.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
ok, även om man har en klänning under och virkar lite glest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Med stärkelse borde man nog kunna stadga upp kjolen en del, så det inte blir så hängigt. Tänk bara hur tungt ett virkat överkast är... detta ska du bära en hel kväll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Beror kanske lite i vilket garn du virkar. Vanligt bomullsgarn blir som Johanna säger väldigt tungt men det finns ju lättare garn.
Annars så är jag också av filosofin att allt går, det gäller bara att hitta knepen och det kan ju ta tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har en vän som gjorde hela sina examenskläder av mormorsrutor. Väst och kjol. Men hon är också den mest produktiva människa jag träffat!
Det var inget som föll mig smaken direkt, men det är ett fantastiskt arbete! Så visst går det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Mamma virkade sin knäkorta bröllopsklänning så det är nog inte helt galet att virka en balklänning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
*le* Jag var på Liljevalchs vårsalong ett år och där hängde ett gigantiskt virkat "flygande tefat".
Så det går det helt säkert - med mycket tålamod att virka en balklänning. Är det inte lite som med en ringbrynja då tro? Med tyngden menar jag. Den är äckligt tung att släpa runt på när man ska bära den i händerna, men när man har den på sig lägger sig tyngden jämt över kroppen och det blir inte alls lika jobbigt. Kanske någon slags ställning under kjolen? För att ge den ett fint fall. /Bella |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.