![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Ja. I och med att tråden inte löper lätt utan
går ner djupare och dras igenom med större motstånd så lär tråden släppa mer ludd. Så har de förklarat för mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Under alla år jag haft overlockmaskiner, ca 15 år, har jag alltid klippt av och knytt ihop med den nya färgen.
Och än har det inte "blivit fel" på trådspänningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Men vad jättebra Dahlia!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Knyter alltid oxå, använder dessutom tråden som SMD skickade med, den som många tycker är skit...Inga problem haft av det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Jag måste haft en sagolik tur med min overlock, den syr som på räls med knutna trådar av alla de slag då jag behöver byta färg. Skär tyger av olika kvalité i flera lager.
Så jag tycker som beasfarmor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Jag är väldigt nöjd med min overlock Babylock Enlighten den träder sig själv båda griptrådarna stoppas ned i var sitt hål en knapptryckning griparna är trädda. Den har en snygg Wave-söm (du kan läsa om den på nätet).
Jag köpte min på Skövde symaskiner de hade ett väldigt bra pris just då och sex olika pressarfötter följde med, men du ska ju självklart pruta det lönar sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
köpa overlock |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.