![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
maskinen drar inte tyget framåt (husqvarna 2000)
hej
jag har en husqvarna 2000 (modell 6010). problemet är att den inte drar tyget utan man får liksom dra det själv vilket förstås gör sömmarna ojämna. kan inte symaskinstermer eller så men det är alltså prylen under foten här, på symaskinens underdel, som inte tycks funka: http://www.sewusa.com/Threading_Diag...iking5530d.jpg den rör sig men tyget dras inte. hur fixar man det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du kollat så att inte matartänderna är "nersänkta"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
dom var nog det först, så jag öppnade mackapären och höjde dom (dom satt fast i en led som i sin tur hölls uppe av ett band. jag höjde upp bandet och då kom matartänderna upp över ytan så att säga. men det funkar ändå inte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du behöver inte öppna maskinen för att höja dem.
Det finns en knapp på framsidan av maskinen, under det medersta vredet, som du trycker in för att sänka och höja matartänderna. Har Du rengjort och oljat maskinen? Den kanske behöver lämnas in för en service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
den knappen funkade inte, det var därför jag gav mig på att öppna den. är det dyrt med service och kan man göra det själv? jag är blott en fattig student
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har maskinen stått oanvänd länge, kan det behövas en service och koll på den.
Det är dessutom en gammal maskin, allt slits med åren, så det kan vara en del som är trasigt Skulle tro att en service kan kosta runt 500,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tror inte att man ska hålla på och öppna maskinen och försöka åtgärda själv om man verkligen inte är tekniker. Risken är att man kan skada något och då kan det kan kosta betydligt mer än ett beräknat servicepris.
De här äldre maskinerna, Husqvarna, Bernina är guld värda och oftast värda vartenda öre vid service. Rekommenderar att du lämnar in maskinen för service / ordentlig rengöring hos en auktoriserad verkstad som vet vad de gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Visst kan man öppna själv o kika lite. Men om man har noll koll om hur symaskin fungerar inuti så är det kanske bättre att lämna in på service.
Det tipset ger jag i synnerhet om du har just husqvarna 2000 eftersom de är av plast inuti (i alla fall sömväljaren) och kan gå sönder om man tvingar fram någonting. Så för HQ2000 rekommderar jag service och inga "försöka själv". |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.