![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyda mönster
Började sticka en tröja ikväll men kunde ju dra upp det mesta när jag kom hem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Jag blir tokig på deras M hit och dit. Har du en länk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja de e Drops och deras mönster ska man ju inte sätta i händerna på en ovan stickare, eller en trött van stickare
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Deras "M hit och dit" är ju deras rutlagda mönster. Läser man igenom mönstret en gång och läser alla förklaringar och håller koll på att diagrammen heter M.1 eller M.3 är det inte så svårt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo där har jag inte problem
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, jag brukar få läsa DROPS-mönstren både 2 och 3 gånger innan jag har helt klart för mig hur dom menar! Tackolov så har dom bra bilder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Så du ska alltså först sticka hela M1, sen ska du sticka M2 i 7,5 cm. Sen M1 igen, och sen M2 osv. Det är ju ett kommatecken efter M1 som kan vara svårt att se så det är alltså M2 du ska sticka 6-7-8 cm av. På höjden. =) Det är vad jag får ut av din beskrivning, så jag hoppas jag tolkat det rätt =) Senast redigerad av vulnevia den 2010-10-08 klockan 10:41. Anledning: missat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.