![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Var finns det att köpa tjockare och glansigare sytråd?
Hej!
Jag söker efter vad som kallas för knapphålssilke. En tråd som är något grövre och glansigare än den vanliga sytråden till knapphål och stickningar. Det vore så himla snyggt. Men var finns det att köpa idag??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag köper detta i min vanliga sybehörs/ symaskinsaffär. Är dock inte säker på att det är siden i dem...
Var tvungen att gå ock kolla, har Guterman och Mettler hemma men har för mig att Mölnlycker variant heter Goliat. Jag har dessutom en Glasburk med sysilke och knapphålssilke som jag fyndat en gång... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej och tack för ditt svar. Här där jag bor finns det endast
Ohlsson stuvar som säljer tråd och de har Gunterman. Den tråd de säljer är tjock och matt. Har de även glansig? I så fall ska jag be dem ta hem av den. Får jaga Galiat i någon grannstad. Tack för hjälpen snälla. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
knapphålstråd, tjock tråd, trådsilke |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.