![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem easy jeans
Har en janome easy jeans som jag inte blir klok på. Det blir inga stygn fastän både under och övertråd matar fram. Men syr jag med tex en mer komplicerad zigzag blir det en raksöm längst till vänster. Har testat det mesta tycker jag, nålar, tråd, trådspänning etc.
Någon därute som har ett råd att ge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har Du rengjort den ordentligt, dra en tandtråd genom trådspännings-brickorna.
Trä om både över och undertråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du har hoppstygn.
Det kan vara så att du använder fel nål till material. Standardnålen är inte så bra egentligen, den är "medelmåttig" för att passa många olika material, men är inte perfekt. Bästa är att välja ut det nål som passar just den material man syr med. Ibland kan det vara svårt att veta och man får testa sig fram men den här sidan är bra att ha som referens: http://www.schmetzneedles.com/Schmetz_Sales_Guide.pdf Men om ingenting hjälper kan symaskinen ha gått ur synk och man får lämna in den på service så de kan justera timingen. (så att griparen i spolhuset fångar upp övertråden i rätt ögonblick) Ibland räcker det med att nålen slår i en knappnål eller något hårt för att det ska bli ur synk. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.