![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp att välja maskin!
Ska köpa ny maskin efter att ha varit helt utan en längre tid.Jag väljer mellan en Janome 525S, som är ett två år gammalt visningsex. mkt lite använd, fem års garanti på delar och arbete, pris 2 500 kr med möjlighet att byta upp mig inom ett år, och då tillgodoräkna priset, eller en Husqvarna Emerald 116, eller 118, pris 2970 kr respektive 3400kr. Två års garanti på arbete. fem år på delar. Hara fattat som att alla tre maskinerna är mekaniska men på Husqvarnas hemsida står det att Emerald är elektronisk, dock finns de med under rubriken "mekaniska". Jag är villrådig och behöver era råd! Snälla hjälp mig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tillägg
Glömde skriva att det är en Janome Sewist 525S, nypris 3950 kr. Detta är en föregångare till Janome Sewist 625E.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Välj den maskin du trivs bäst med. Provsy med de tyger du kommer använda.
Dessa symaskiner görs i samma eller liknande fabriker i Asien så det är mer upp till dig vad du gillar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för informationen! Har pratat med återförsäljare för Husqvarna som menar att 2.500 kr är en så saftig sänkning på Janomen så att han trodde att den kanske är mkt använd vid exempelvis sykurser. Ja, vad vet jag, jag får en sprillans ny Husqvarna för 3.200 kr, som han gick med på att sänka till, och Janomen kostar 2.500 kr bara använd som demoex. enligt butiksägarinnan som verkade jätteärlig, har kostat ca 4000 kr.Då har jag dessutom möjlighet att byta upp mig inom ett år om jag skulle vilja, vilket kanske inte är så troligt eftersom jag inte syr så mkt, men vem vet - jag kanske kommer att göra det när jag kommer igång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.