![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hei!
Er dette vanskelige mønstre for en som aldri har sydd før?: http://www.broarne.se/butik/shop/-mo...021/p_961.html , og http://www.broarne.se/butik/shop/-mo...025/p_962.html Og trenger man overlockmaskin for å lage slike klær, eller går det bra med en vanlig symaskin? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man BEHÖVER egentligen aldrig en overlock, men den underlättar och ger extra fin finish. Naturligtvis går det utmärkt att sy kläder utan! Du kan ju tom göra dubbla sömmar så du slipper franskanter alls. (Så som jeans är sydda där det är dubbel söm.)
När det gäller just de mönstren vet jag inte om de är svåra, men jag skulle prova! Man lär sig. Och vi är många som kan hjälpa till om du kör fast! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Takker for svar.
![]() Jeg låner en gammel Bernina-maskin, og hun som eier den sa at den ikke klarer å sy tynne/fine stoffer, og at jeg må ha overlock til dette. ![]() Hva er vanlig pris på en enkel, grei overlockmaskin? Jeg har sett flere som koster opp i mot 50 000 kroner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det borde gå utmårkt att sy tunt o fint med Bernina! Jag har kört med detta märke i 30 år! Se bara till att använda en tunn nål och kör försiktigt! (Provsy alltid innan!)
Overlockar finns olika prisklasser och med dem syr man ihop plagg och gör rullfållar mm. Det blir "köpesömmar" dvs två raksömmar på ovansidan med lite sicksack-aktigt mellan och på undersidan blir det sicksack och framförallt skär den bort överflödigt tyg och franskanter så det blir supersnyggt! Det finns billiga overlockar men se upp så de inte är för plastiga och klena! Syr man mycket är det en fröjd med overlock! Men man behöver alltid en vanlig maskin med! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:18.