![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med Ballongkjol
Hejsan, jag håller på att sy Ballongkjolen som var med i den senaste AoH till min dotter. Men jag förstår inte alls hur jag ska sy ihop den sista sömmen längst ned. Är det någon som vet hur man gör för att vändsy den, jag ger upp.
Hälsningar Marie-louise |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Har inte tidningen, så jag vet inte hur de har tänkt. Själv sydde jag många ballongkjolar till syskondöttrarna på -80 talet. Vet att jag hade en insida och en utsida. Insidan var kortare än utsidan.Jag sydde ihop dem räta mot räta längst ner, vände. Upp till rynkade jag delarna tillsammans och sydde på mudd eller kraftig resår, eller en bit dubbelvikt tyg Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar men denna kjol är redan ihopsydd upptill med en bred linning, sen så ska man spara ett "hål" i en av sidsömmarna att vända kjolen i när man har sytt ihop nederkanten. Det är det som jag inte lyckas klura ut, när jag vände kjolen efter att ha sytt ihop den blev det inte en kjol. De beskriver att man ska föra ut en av kjoldelarna i hålet för att sy ihop räta mot räta. Jag förstår inte om de menar överkjolen eller underkjolen men det blir bara tjorvigt för mig eller så kommer hela kjolen ut i hålet och det blir fel igen.
Mvh Marie-louise |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har svarat tidigare om hur man vändsyr i ett foder. Men nu hittar jag inte igen det.
Har Du en öppning i foderdelen i sidan, då går Du in i den öppningen och "hämtar fram foder och kjolen", och syr ihop de två delarna, sedan ska det bara vara att vända tillbaks. Här är en tidigare diskussion om att vändsy http://www.sysidan.se/forum/showthre...ht=v%E4ndsy%2A Senast redigerad av Dahlia den 2009-05-30 klockan 10:03. Anledning: tillägg av en tidigare diskussion |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.