![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Boff/halskrage
Hej på er
Tänkte jag skulle sy halskragar till mig och gubben (ni vet sådana man halsen när man är ute med mc:n) och kanske brodera något roligt så dom blir lite som inga andra har. Men nu till frågan: någon som vet ett bra tyg man kan använda? Det ska vara elastiskt, gärna lite varmt men ändå tunnt och helst inte blåsa för mycket igenom det samtidigt som det inte ska "fransa sig" eller löpa upp eftersom jag inte vill ha någon söm upptill och nertill. Den jag har är lite glansig men det är absolut inget måste. Tittade i mc-affären i helgen och en helsvart boff kostade 149 kr och jag och alla med mig som syr blir lite irriterade över ett sådant överpris så därför blev ju tanken att sy sådana själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror de brukar vara gjorda i polyester microfiber, men är inte alls säker. Hur man får det att bli sömlöst vet jag inte. Men går det inte att vändsy? Eller blir det för tjockt då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:36.