![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
"Töjet" på stretchigt tyg
Jag har köpt stretchigt tyg för att sy ett par barntights och använde mig av den sömmen som Janome rekommenderar till stretchigt tyg och den vanliga pressarfoten. Linningen blev däremot lite stum men det är inget större problem eftersom jag har resårband i linningen. Men nu undrar jag hur jag kan undvika detta tills nästa gång jag syr något. Jag har en Janome DC 4030.
Tack från en nybörjare!! ![]() Birgita |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Med en "vanlig" symaskin kan man inte få så stretchiga sömmar med en overlock eftersom man bara har två trådar totalt att använda. Det du kan experimentera med är bredd, stygnlängd, prova att använda vanlig sicksack eller andra elastiska sömmar som finns med och prova att sy med en tvillingnål. Samma elasticitet som i ett köpt trikåplagg kommer du nog dock aldrig få... Tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.