![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Syr för löst
Hej!
jag har en Bernette overlock. Syr just nu i tunt, styvt linne, och stygnen blir lösa - i profil blir de bubbliga. Har satt på högsta spänning, men det hjälper inte. Någon som har några råd? ![]() Ingrid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Låter som om du kan ha fått in smuts mellan trådspänningsbrickorna. Antingen så skruvar du loss eventuella skydd för att komma åt att rengöra eller så kör du med tandtråd.
Senast redigerad av Alvan den 2009-04-03 klockan 12:11. Anledning: rättstavning |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det kan vara skräp som Alvan skriver, men det
kan också vara så att tråden inte kommit in ordentligt mellan trådspänningsbrickorna. Ta i tråden på var sida om brickorna och dra fram och tillbaka. När det klickar till ligger tråden rätt. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har fått ta över mammas gamla överlock och det är samma problem på den! Ska prova med lite tandtråd på min och se hur det löser sig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.