![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
behöver hjälp med timglashäl
ska göra en sprialsocka men jag vill även göra en socka med häl till en liten bebis 1-3 månader det ser ju ärligt talat lite gulligare ut om det är en häl..jag kan göra en timglashäl men jag är osäker på hur många maskor jag ska lämna i mitten på hälen...om jag kollar på andra möster har dom lagt upp 40 maskor med stickor 2.5 alt 3 så det kanske är en bra stl att gå efter? men hur räknar jag ut hur många maskor som ska lämnas i mitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har ingen exakt siffra att ge dig, men jag tänker att om du tittar på din egen häl och måttar bredden strax innanför hela bredden och funderar på hur stor del av hela (uppläggnings-)varvet den är.
Jag skulle tippa på nånstans mellan 1/4 och 1/5. Så många maskor alltså. (Fast knubbiga babyben är kanske proportionellt tjockare jämfört med hälbredden ...?) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.