![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tovad garn-galler-sjal
Hej
har sett de flätade gallersjalarna, men nu är jag på jakt efter en som är virkad. Men den jag lånat o tittar på ser ut att vara virkad i långa remsor som sedan är ihopsydda??? ![]() har någon av er härliga tjejer ett tips på mönster eller vet var jag kan hitta det ? TACK o kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Utan att ha torrt på fötterna så tvivlar jag på att en virkad sjal i galler är ihopsydd. Det är nog stora luftmaskbågar på den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej du
njaaaaeeee vi har "lusläst" sjalen o den är faktiskt ihopsydd på sina ställen. Skumt - men intressant ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har du nån bild?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
nej ! har ju inte det.....
men om jag ska försöka förklara en lååååång kedja är sammanvirkad som "vanligt" galler MEN det är hoppat så man går som en labyrint lite hit o dit o ibland är det ihopnästat. upp o ner o kors o tvärs.. nä usch går inte att förklara, får nog släppa detta. MEN dock om man skulle göra en vanlig sjal så är det väl bara att virka galler eller ? med typ 5 dst eller så ? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:13.