![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har fått en Husqvarna SLE 6570 ifrån ett dödsbo men handboken saknas.
Jag fick tag på en handbok för Husqvarna 2000 vilket verkar stämma bra (det är väl ifrån den serien antar jag) men av någon anledning är raksömmen den enda som fungerar (oavett inställning). Någon som råkat ut för liknande problem eller som har någon teori om vet vad det kan bero på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske är det plastdelarna inuti som spruckit sönder. Det är en problem som ofta händer på gamla husqvarna. Då är det bara att lämna in för reparation och byte av delar.
Min erfarenhet med dessa maskiner är att man måste vara försiktig när man hanterar vreden. Och att plastdelarna går sönder på alla dessa maskiner förr eller senare. Men bortsett från det "lilla" problemet så är de maskinerna bra så de är värd att laga om man hittar nån gubbe som inte är alltför dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har en likadan maskin och min sydde bara raksöm när jag övertog den av min mamma. Jag lämnade in på reparation och nu efter det så funkar den som den ska. Så det du bör göra är att lämna inden och ta ett kostnadförslag på rep min rep gick på 2600kr men det var det värt. Så det är mitt tips. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En sak att ha i åtanke i valet/kvalet att betala för reparationen, det finns i princip inga andra maskiner som har två växlar. Skillnaden här (mot andra symaskiner som har "hastighetsnivåer") är när den syr långsamt så är det mycket mer styrka. Det är bra när man ska igenom många tyglager.
![]() Så de maskiner är nog värda besväret med att repareras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Precis som du säger ichigo eftersom det går att få den på lågväxel så är det inga problem att sy i genom tjocka lager tyger, på det sättet är den toppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
husqvarna sle 6570 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.