![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på att sy en klänning till en kompis som ska på bröllop. Klänningen är avskuren under bysten och mitt problem är att hon har så stor byst att jag har varit tvungen att förlänga det övre framstycket (livet) ganska mycket, därmed är jag ju tvungen att förlänga även bak för att sömmarna ska mötas i sidsömmen. Fram hamnar sömmen snyggt under bysten men bak hamnar sömmen väldigt långt ner på ryggen vilket inte ser så snyggt ut. Är det någon som har något förslag på hur jag kan lösa detta?
![]() Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är det för typ av klänning? Omlott eller??
Oavsett storlek på byst så ska det inte påverka bakstycket. Är det en extremt stor byst så förespråkar jag inprovningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja eller förlänga framstycket med en "kil" på mönsterdelen då påverkas inte sidsömmen
![]() Har du redan klippt till tyget gör som Tua föreslår: inprovningar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej, den är inte omlott den har en empireskärning tror jag att det heter. Och det är inprovningar på. Menar du att jag bör ändra inprovningarna istället? För hon behöver längden för att sömmen ska hamna under bysten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har inte klippt i tyget jag har endast gjort en toall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Mät bystmått och under byst.
Inprovningen utgör storleken på bysten och den kan vara hur stor som helst. Bara inprovningen som styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Aha! Nu fattar jag! Är nog för trött för att tänka just nu... Tack så jättemycket för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.